واکنش آمریکا به حکم اعدام علیرضا اکبری
کد خبر: 20253

واکنش آمریکا به حکم اعدام علیرضا اکبری

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: اتهامات و صدور حکم اعدام علیه علیرضا اکبری انگیزه سیاسی دارد و اعدام او بی وجدانی است و آمریکا نیز مانند انگلستان خواستار عدم اجرای حکم اعدام و آزادی فوری اوست.

به گزارش خودکارنیوز، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در واشنگتن در تداوم مداخله جویی دولت بایدن در امور داخلی ایران ادعا کرد: اتهامات و صدور حکم اعدام علیه علیرضا اکبری انگیزه سیاسی دارد و اعدام او بی وجدانی است و آمریکا نیز مانند انگلستان خواستار عدم اجرای حکم اعدام و آزادی فوری اوست.

این مقام آمریکایی مدعی شد: ما از گزارشها مبنی بر اینکه آقای اکبری شکنجه و به او در زندان داروی مخدر داده شده و هزاران ساعت تحت بازجویی بوده تا به دروغ اعترافات خود را تایید کند، نگران هستیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: اقدامات ایران در بازداشت های خودسرانه و غیرعادلانه، اعترافات اجباری و اعدام هایی که انگیزه سیاسی دارند، کاملا غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

پاتل همچنین مدعی شد: ما دارای ابزارهایی برای پاسخگو ساختن مقامات ایران هستیم. این ابزار شامل تحریم های مختلف و قراردادن نهاد ها و شخصیت های گوناگون در فهرست سیاه هستیم و ما این اقدامات را با هماهنگی متحدان خود انجام می دهیم.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: اقدامات ما موثر بوده زیرا حکومت ایران در جامعه بین المللی منزوی تر کرده است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تلاش پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی با بیان اینکه واشنگتن سپاه را در فهرست موسوم به نهادهای تروریستی قرار داده است، مدعی شد: ایران از طریق سپاه به فعالیت های مخرب و بی ثبات کننده خود در منطقه و فراتر از آن ادامه می دهد و این فعالیتها به منافع آمریکا و همچنین متحدان آن آسیب می رساند.

وی مدعی شد: این تصمیمی از سوی اتحادیه اروپا و در مسیر سیاست خارجی این اتحادیه است. ما در خصوص تصمیم سایر کشورها در این خصوص اظهار نظر نمی کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: در خصوص برجام باید بگویم که مدتی است و اکنون در دستور کار قرار ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید