نماینده دورود از پاسخ‌های وزیر صمت قانع شد/فرصت ۶ ماهه به فاطمی امین
کد خبر: 20726

نماینده دورود از پاسخ‌های وزیر صمت قانع شد/فرصت ۶ ماهه به فاطمی امین

نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی مشروط به بهبود شرایط کیفی خودروها در بازه زمانی ۶ ماهه، از پاسخ‌های وزیر صنعت، معدن وتجارت قانع شد.

به گزارش خودکارنیوز،  در جلسه علنی روز سه‌شنبه - ۱۱ بهمن - مجلس شورای اسلامی سوال حسین گودرزی نماینده دورود و ازنا از رضا فاطمی امین در دستور کار قرار گرفت و گودرزی مشروط به اینکه وزیر صمت در بازه زمانی ۶ ماه مشکلات کیفی خودروهای داخلی را رفع کند و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد، از پاسخ وزیر به سوالات خود قانع شد.

پیش ازاین نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت در ۲۲ آذرماه برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان با موضوع گرانی خودرو در مجلس حاضر شده بود که نتوانست نمایندگان را قانع کند و از مجلس کارت زرد گرفت.

در متن سوال گودرزی آمده است: به گزارش رییس پلیس راهور کشور در تصادف زنجیره‌ای اخیر شهرستان بهبهان کیسه هوای هیچ کدام از ۵۹ خوردو تصادفی باز نشده است، در این رابطه چه برخوردی با خودروسازان انجام گرفته است؟ آیا اراده ای برای برخورد با سازندگان ارابه های مرگ در وزارت صنعت وجود دارد؟‌ آیا استانداردها در ساخت ایربگ رعایت شده است؟

در این باره وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تصادفات جاده‌ای عوامل متعددی دارد که ۴۹ درصد تصادفات به علت عامل انسانی، ۳۶ درصد جاده است و ۱۵ درصد خودرو است. در طول ۱۰ سال گذشته کارهایی در این باره انجام شده است از جمله ترمز ضدقفل( abs )برای خودروها برای امنیت بیشتر خودروها در نظر گرفته شده است.

فاطمی امین یادآور شد: از سال ۹۳ کیسه هوا(ایربک) برای خودروها اجباری شد و در این ۱۰ سال سایر اقدامات لازم انجام شد و به تدریج شاهد بهبود کیفیت بهتر خودروها و کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم. به عبارتی در تلفات و کشته‌ها در تصادفات از ۴.۴ به یک درصد تصادف رسیدیم.

دیدگاه تان را بنویسید