اسلامی: از رفتار سیاسی و غیرحرفه‌ای آژانس در افشای گزارش‌های محرمانه متاسفیم
کد خبر: 20998

اسلامی: از رفتار سیاسی و غیرحرفه‌ای آژانس در افشای گزارش‌های محرمانه متاسفیم

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از رفتار غیرحرفه‌ای آژانس اتمی برای درز اطلاعات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد: هر زمان که طرفین برجام به تعهداتشان عمل کنند، ما نیز به آن باز خواهیم گشت.

به گزارش خودکارنیوز، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک از درز اطلاعات محرمانه مربوط به برنامه هسته‌ای کشورمان به مخالفان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) انتقاد کرد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مسئول این امر دانست. 

 

محمد اسلامی در این باره گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران را به دست مخالفان مذاکرات برای احیای برجام یا توافق هسته‌ای می‌دهد.

 

وی ادامه داد: ما از رفتار سیاسی و غیرحرفه‌ای آژانس اتمی در ارتباط با افشای گزارش‌های محرمانه برجام به مخالفان این مذاکرات متاسف هستیم.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین خاطر نشان کرد که رابطه سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس اتمی بر مبنای توافق‌نامه پادمانی است.

 

وی افزود: تلاش دشمنان برای نشان دادن عدم نیاز ایران به فن‌آوری هسته‌ای و ادعای تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات نظامی و بمب اتم کذب است.

 

محمد اسلامی تاکید کرد: این در حالی است که دستاوردهای هسته‌ای اخیر ایران در زمینه‌های سلامت، پزشکی و محیط زیست و صنعت بوده است. همچنین طبق قانون مجلس ایران غنی‌سازی اساسا برای موارد صلح‌آمیز است و ایران همواره به ان‌پی‌تی (معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای) پایبند بوده است.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که موضوع برجام به تحریم‌های ایران به بهانه برخی ادعاها، ازجمله ادعای ساخت بمب اتم توسط ایران مربوط می‌شود اما طرف‌های دیگر از تعهدات خود سر باز زدند.

 

 اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در پاسخ به اظهارات بورل (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) درباره "زنده بودن" برجام نیز باید بگویم که هر زمان طرفین برجام به تعهداتشان عمل کنند، ما نیز به آن باز خواهیم گشت.

 

رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: انتظار ما همیشه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این بوده که بخشی از جریان سیاسی و فشار علیه جمهوری اسلامی نباشد.

 

وی افزود: از مدیرکل آژانس به ویژه این انتظار را داریم که رفتار حرفه‌ای را همچنان حفظ کند و بخشی از جریان فشار علیه کشور ما نباشند و امیدواریم که این اتفاق رخ دهد.

دیدگاه تان را بنویسید