آلمان: برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران مبنای قانونی وجود ندارد
کد خبر: 21346

آلمان: برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران مبنای قانونی وجود ندارد

وزیر امور خارجه آلمان پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت که مبنایی قانونی برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اروپا وجود نداد.

به گزارش خودکارنیوز، خبرگزاری دویچه وله‌ نوشت، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی در بروکسل درباره موضوع قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا گفت: در حال حاضر، در اتحادیه اروپا مبنای قانونی برای قرار دادن سپاه پاسداران در این فهرست ندارد.

اخیرا، پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواسته بود که نام سپاه پاسداران را در این فهرست قرار داده و تحریم‌های بیشتری علیه آن اعمال کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در نشست پیشین شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، در جمع خبرنگاران در این باره گفته بود: نظرات جالب توجهی در این باره وجود دارد و موضوعی است که نمی‌توان بدون تصمیمی حقوقی، کاری درباره آن کرد. نمی‌توانیم بگوییم ما شما را تروریست می‌دانیم، چون از شما خوشمان نمی‌آید.

او تصریح کرد: درباره موضوع تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران باز هم می‌گویم که این کار زمانی انجام‌پذیر است که دادگاهی در یکی از کشورهای عضو، حکمی حقوقی در این زمینه صادر کند. باید محکومیتی عینی و منسجم انجام شود؛ سپس در سطح اتحادیه اروپا بررسی می‌کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید