اتحادیه اروپا چند نهاد ایرانی را تحریم کرد
کد خبر: 21490

اتحادیه اروپا چند نهاد ایرانی را تحریم کرد

اتحادیه اروپا در بسته دهم تحریم‌های خود علیه روسیه، نام چند نهاد و شرکت ایرانی را به بهانه حمایت نظامی از مسکو در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

به گزارش خودکارنیوز، بسته دهم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه از روز شنبه اجرایی شد.

بر اساس اعلام اتحادیه اروپا، در بسته دهم تحریم‌ها، نهادها و شرکت‌هایی که به حمایت از صنایع نظامی روسیه که در جنگ اوکراین مشارکت دارند می‌پردازند نیز در لیست تحریم‌های جدید قرار دارند.

اتحادیه اروپا تاکید مدعی شده است که ارتباط مستقیم میان شرکت‌های ایرانی تولید کننده پهپاد با مجتمع‌های صنعتی و نظامی روسیه خطر بزرگی است به همین دلیل چند نهاد و شرکت ایرانی در لیست تحریم‌های جدید قرار گرفته‌اند.

از جمله شرکت‌های ایرانی که در لیست تحریم‌ها قرار دارند عبارتند از:

- نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

- سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

- شرکت اوج پرواز ما دو نفر

- شرکت پرآور پارس

- صنایع هوایی قدس

- صنایع هوایی شاهد

رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه طی پیامی در سالگرد آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، گفت کشورهای اروپایی به حمایت از اوکراین تا پایان جنگ ادامه می‌دهند.

فون‌درلاین با بیان اینکه دولت روسیه به‌دلیل آغاز جنگ با اوکراین با فشار زیادی مواجه است، توضیح داد: «ما به حمایت از اوکراین برای مقابله با تجاوز روسیه ادامه خواهیم داد. اوکراین قوی تر از همیشه است و پیروز خواهد شد زیرا متحدان در کنار آن خواهند ایستاد».

دولت انگلیس و کانادا نیز همزمان با سالگرد عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین تحریمهای جدیدی علیه مسکو اعمال کردند. دولت لندن روز جمعه اعلام کرد 5 مدیر یک شرکت ایرانی در زمینه پهپاد را به لیست تحریمهای خود اضافه کرده است.

از سوی دیگر چین روز پنج شنبه با ارائه یک طرح 12 ماده‌ای خواستار توقف جنگ و بازگشت دو طرف به میز مذاکره شد.

وزیر خارجه آمریکا اما در مخالفت با طرح پیشنهادی پکن در موضعی که در حمایت از ادامه جنگ در اوکراین محسوب می‌شود گفته، شورای امنیت سازمان ملل نباید فریب تقاضاها برای آتش‌بس بی‌قید‌وشرط یا موقت در اوکراین را بخورد و نباید با « معادل‌سازی غلط» از هر دو طرف بخواهد درگیری را متوقف کنند.

دیدگاه تان را بنویسید