هشدار قاطع سفیر ایران در سازمان ملل به لفاظی‌های مقامات رژیم صهیونیستی
کد خبر: 21639

هشدار قاطع سفیر ایران در سازمان ملل به لفاظی‌های مقامات رژیم صهیونیستی

سفیر ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت بر پاسخ قاطع به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و هر زمان تأکید کرد.

به گزارش خودکارنیوز،امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در واکنش به اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در نامه ای به دبیر کل و رئیس دوره ای شورای امنیت نوشت: اظهارات 21 فوریه 2023 نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از نیروی نظامی علیه زیرساخت های حیاتی و تاسیسات صلح آمیز هسته ای ایران با توسل به ادعاهای دروغین نقض حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل است.

 

دییلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگر این  نامه با اشاره به اظهارات 17 فوریه 2023 وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و تهدید استفاده از روز به ویژه علیه زیرساخت های غیرنظامی و حیاتی ایران آن را نقض آشکار حقوق بین الملل بشردوستانه و منشور سازمان ملل دانست که عواقب ویرانگری بر صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی خواهد داشت.

 

در نامه نماینده دائم ایران به رئیس دوره ای شورای امنیت تاکید شده است شورای امنیت سازمان ملل باید مسئولیت خود را برعهده گرفته و به طور واضح اظهارات جنگ طلبانه مقامات رژیم صهیونیستی که یک تهدید واقعی برای صلح و امنیت بین الملل است را محکوم کند.

در  این نامه تصریح شده است ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس حقوق بین الملل و منشور ملل متحد برای دفاع از شهروندان، منافع و امنیت ملی خود و پاسخ قاطع به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و هر زمان که لازم بداند محفوظ می دارد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پایان تاکید کرده است  همه کسانی که هر گونه اقدام نظامی علیه ایران را برای رژیم صهیونیستی تسهیل، تشویق یا پشتیبانی کنند باید مسئولیت خود را بپذیرند و پاسخگوی اقدام خود باشند.

دیدگاه تان را بنویسید