رایزنی‌های ایران و بحرین برای از سرگیری روابط دیپلماتیک در آینده نزدیک
کد خبر: 21948

رایزنی‌های ایران و بحرین برای از سرگیری روابط دیپلماتیک در آینده نزدیک

منابع آگاه بحرینی مدعی شدند که در حال حاضر مذاکرات مهمی میان بحرین و ایران در سطح دو جانبه به منظور احیای روابط دو کشور در جریان است.

به گزارش خودکارنیوز، این منابع در گفتگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کردند که رایزنی‌هایی که تاکنون بین دو کشور انجام شده است، در سطح دو جانبه و بدون میانجی‌گری طرف‌های دیگر بوده و پیش‌بینی می‌شود در صورت توافق بر سر همه موضوعات مورد اختلاف، نتایج به زودی اعلام شود.

«ممدوح الصالح» نماینده پارلمان بحرین در گفتگو با «اسپوتنیک» به سوال مطرح شده درباره نتایج رایزنی‌های بین کشورش و ایران و ماهیت کمیته‌های تشکیل‌شده طبق گفته منابع آگاه پاسخ نداد، اما در عین حال تایید کرد که هیئت پارلمانی ایران که به بحرین سفر کرده است، تمایل خود را برای گشودن افق‌های بیشتر همکاری با این کشور اعلام کرده و طرف بحرینی نیز بر همین تمایل تاکید کرده است.

این نماینده بحرینی گفت: «ابتکار عمل‌هایی در آینده نزدیک حل و فصل مسائل باقی مانده و حساس بین دو کشور را بررسی خواهد کرد».

الصالح در پاسخ به این پرسش که رایزنی‌ها میان دو کشور اکنون در چه مرحله‌ای است، گفت: «می توانم تایید کنم که تلاش‌های خوبی برای احیای روابط صورت گرفته است و بدون شک به زودی نتایج مثبتی حاصل خواهد شد».

دیدگاه تان را بنویسید