توقیف کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس
کد خبر: 22474

توقیف کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس

رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف کشتی خارجی حامل ۱۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از میزان، مجتبی قهرمانی اعلام کرد: با هماهنگی رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان، رزمندگان ناوتیپ ۴۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند کشتی خارجی حامل هزاران لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی با بیان اینکه کشتی مذکور با تخلف از مقررات و به منظور شناسایی نشدن چراغ‌های خود را خاموش کرده بود، تصریح کرد: این کشتی خارجی پس از تعقیب و گریز با عملیات ویژه پاسداران ناوتیپ ذوالفقار متوقف شد و در بازرسی از آن بیش از ۱۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

 قهرمانی همچنین خاطرنشان کرد: ۲۶ خدمه این کشتی متخلف نیز دستگیر شده اند و جهت تکمیل روند تحقیقات در بازداشت به سر می‌برند.

وی در ادامه افزود: کشتی مذکور پس از توقیف با اسکورت نیروهای عملیاتی و شناورهای ناوتیپ ذوالفقار سپاه پاسداران به بندرگاه هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل مقامات قضایی شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچین با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق سوخت از اولویت‌های مهم و مورد پیگیری مستمر دستگاه قضایی در جهت حمایت از رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است، خاطرنشان کرد: سواحل خلیج نیلگون فارس و آب‌های پیرامون آن به هیچ وجه جای امنی برای فعالیت سودجویان و قاچاقچیان نخواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید