برگزاری نشست چهارجانبه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه امروز در مسکو
کد خبر: 22490

برگزاری نشست چهارجانبه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه امروز در مسکو

یک خبرگزاری روسی از دیدار و رایزنی چهارجانبه دیپلمات‌های ایران، روسیه، ترکیه و سوریه درباره روابط دمشق-آنکارا در مسکو خبر داد.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از خبرگزاری تاس، ایران، روسیه، ترکیه و سوریه، امروز در مسکو و در سطح معاونان وزرای امور خارجه این کشورها نشستی چهارجانبه درباره حل‌وفصل مسائل روابط آنکارا و دمشق خواهند داشت.

انتظار می‌رود که این رایزنی‌ها در مسکو فنی و به منظور برنامه‌ریزی برای مذاکرات دیپلمات‌های ارشد این کشورها درباره این موضوع انجام شود.

پیش‌تر، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفته بود که تصمیم به تعویق انداختن دیدار دیپلمات‌های ارشد این کشورها به دلیل آماده نبودن برخی از طرفین برای برگزاری آن اتخاذ شده بود.

به گفته یک منبع مطلع، تمامی هیات‌ها در مسکو حاضرند تا رایزنی‌های لازم را برای آمادگی جهت دیدار وزرای امور خارجه این کشورها انجام دهند.

 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز چهارشنبه در سفر خود به مسکو در نشست خبری مشترک خود با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سوال ایسنا در ارتباط با اخبار منتشره مبنی بر برگزاری نشست معاونان وزیران امور خارجه چهار کشور روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در مسکو و این که آیا این نشست می تواند مقدمه ای برای برگزاری نشستی در سطح سران و یا وزیران امور خارجه این کشورها باشد؟ گفت: من در سفر اخیرم به ترکیه و سوریه با مقامات این دو کشور در خصوص برگزاری این نشست چهارجانبه رایزنی کردم، امروز هم با آقای لاوروف در این زمینه گفت و گو و تبادل نظر داشتیم.

 

وی با بیان اینکه این نشست هفته آینده در سطح معاونین برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: طبعا هدف اصلی این نشست نزدیک کردن دیدگاه های دو کشور ترکیه و سوریه به یکدیگر است و تهران و مسکو نیز تلاش می‌کنند که این دیدگاه ها را به هم نزدیک کنند.

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین ارتباط افزود: چنانچه در گفتگوهای هفته آینده چارچوبی مشخص شود، دور بعدی این نشست می تواند در سطح وزیران امور خارجه چهار کشور برگزار شود.

دیدگاه تان را بنویسید