رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا:

کشف حجاب جرم است و پلیس در چارچوب قانون با آن برخورد می‌کند
کد خبر: 22876

رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا: کشف حجاب جرم است و پلیس در چارچوب قانون با آن برخورد می‌کند

رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا گفت: در حوزه عفاف و حجاب آنچه مورد اجماع است رعایت و اجرای قانون است درواقع هر فردی که قانون را اجرا کند وظیفه شهروندی خود را نیز اجرا کرده در غیراین صورت افرادی که قانون را اجرا نمی‌کنند، مسئول هستند و باید پاسخگو باشند. رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا گفت: در حوزه عفاف و حجاب آنچه مورد اجماع است رعایت و اجرای قانون است درواقع هر فردی که قانون را اجرا کند وظیفه شهروندی خود را نیز اجرا کرده در غیراین صورت افرادی که قانون را اجرا نمی‌کنند، مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

به گزارش خودکارنیوز، سردار حسن مفخمی شهرستانی در اظهاراتی که پایگاه خبری پلیس آن را منتشر کرده است، با اشاره به حوزه عفاف و حجاب و اقدامات انجام شده از سوی فراجا و همچنین مصوباتی برای ۳۲ دستگاه در این رابطه وجود دارد، گفت: تلاش ما بر این است علاوه بر انجام مسئولیت‌های ذاتی و محوله بتوانیم در تمامی حوزه‌ها خصوصا حوزه عفاف و حجاب به عنوان دغدغه اصلی ماموریت‌های خود را با آماده سازی افکار عمومی و سایر اقدامات در حوزه اجتماعی و ... به نحو مطلوب انجام دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پلیس مجری قانون است و در چارچوب قانون به وظایف خود عمل می‌کند، تصریح کرد: امروز دشمن با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی بودجه هنگفت و راه‌اندازی جنگ ترکیبی، تمام تلاش خود را برای ایراد ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار بسته است و اشاعه ناهنجاری‌های اجتماعی و توسعه فرهنگ غربی در جامعه نیز از توطئه های مهم دشمن است که عمده مخاطبان آنها قشر جوان و نوجوان کشورند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا با تاکید بر اینکه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان شاهد بود، خاطرنشان کرد: پلیس در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت‌های خطیری به عهده و نقش تاثیرگذاری دارد البته سایر دستگاه‌های متولی در این حوزه نیز باید با برنامه ریزی درست پای کار باشند. لازمه انجام اقدامات مطلوب در حوزه عفاف و حجاب، تداوم آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه، اقناع افکار عمومی و ... است.

مفخمی شهرستانی با بیان اینکه «بانوان ایران اسلامی عفیف و پای بند به اصول و قابل احترام هستند»، گفت: برابر قوانین مصرحه، کشف حجاب جرم تلقی شده و مقابله پلیس با ناهنجاری‌های اجتماعی در چارچوب قانون صورت می‌گیرد. در حوزه عفاف و حجاب آنچه مورد اجماع است رعایت و اجرای قانون است درواقع هر فردی که قانون را اجرا کند مورد احترام جامعه قرار می گیرد در غیر این صورت افرادی که قانون را زیر پا می‌گذارند، در قبال عمل خود مسئول بوده و باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا همچنین درباره نحوه رفتار پلیس با اصناف نیز گفت: نکته اول این است که کلیه متصدیان اصناف در هر شغلی موظف به رعایت ضوابط قانونی خود هستند و خود اتحادیه‌های صنفی در تحکیم مبانی عفت عمومی جامعه اثرگذار هستند و باید با ایفای نقش مسئولانه در حوزه نظارت بر تولید، توزیع، طراحی لباس و ... به وظایف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: صنوفی که متصدیان آن احیانا کشف حجاب می کنند حتما مورد توجه جدی قرار گرفته و به آنها تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار اخطار پلمب واحد صنفی در دستور کار قرار می‌گیرد. این مورد شامل باغ تالارها، رستوران‌ها و مراکزی از این دست هم خواهد شد.

مفخمی شهرستانی با تاکید بر نقش تاثیرگذار خانواده‌ها نیز گفت: جوانان و نوجوانان، بزرگترین سرمایه اجتماعی هستند در این بین خانواده ها نیز با نظارت بر جوانان، نوجوانان و فرزندان‌شان می توانند در هدایت و در دام نیافتادن آن‌ها در جنگ ترکیبی دشمن نقش تاثیرگذار و مهمی را ایفا کنند؛ زیرا که هدف گرفتن کانون خانواده از توطئه های دشمنان است.

رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا در ادامه به اهمیت سواد رسانه‌ای خانواده ها نیز تاکید کرد و گفت: زمانی که خانواده ها با سواد رسانه ای اخبار جعلی را برای فرزندان‌شان تجزیه و تحلیل کنند هرگز این جوانان در دام دشمن نخواهند افتاد.

دیدگاه تان را بنویسید