امیرعبداللهیان: از حقابه ایران در هیرمند کوتاه نخواهیم آمد
کد خبر: 22945

امیرعبداللهیان: از حقابه ایران در هیرمند کوتاه نخواهیم آمد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به دنبال دیدار با یکی از مقام‌های هیات حاکمه موقت افغانستان اعلام کرد که از حقابه ایران در هیرمند کوتاه نخواهیم آمد.

 به گزارش خودکارنیوز، امیرعبداللهیان دیروز در حساب توئیتر خود نوشت: در مذاکرات اخیرم با آقای متقی سرپرست وزارت خارجه هیات حاکمه موقت افغانستان در شهر سمرقند، مسئله حقابه ایران از هیرمند را به تفصیل مورد تاکید قرار دادیم.

وزیر امور خارجه ضمن اشاره به اینکه افغانستان هم بر پایبندی خود بر حقابه ایران تاکید داشته، افزود: بر انجام اقداماتی فوری توافق کردیم و از حقابه ایران کوتاه نخواهیم آمد.

وی پنجشنبه گذشته در حاشیه نشست همسایگان افغانستان و در دیدار با امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرستی موقت افغانستان موضوع حقابه کشورمان را مشکلی مزمن عنوان کرده بود که ضرورت دارد به صورت عملی نسبت به برطرف شدن مشکلات موجود در این زمینه اقدام جدی از سوی هیات حاکمه موقت افغانستان مورد توجه قرار گیرد.

 امیرعبداللهیان در آن نشست اقدامات بعمل آمده کنونی از سوی افغانستان را لازم اما غیرکافی خواند و افزود: ملاک اصلی برای ایران، دریافت عینی و ملموس حقابه می باشد.

دیدگاه تان را بنویسید