اسامی نمایندگان و کارکنانی که بدون ضابطه خودرو گرفته اند، اعلام شود
کد خبر: 23523

اسامی نمایندگان و کارکنانی که بدون ضابطه خودرو گرفته اند، اعلام شود

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید هیات رییسه مجلس به روشنی بیان کند که چه تعداد نماینده و چه تعداد کارمند مجلس خودرو شاسی بلند دریافت کردند و اسامی آنها هم اعلام شود.

به گزارش خودکارنیوز، علی جدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره موضوع دریافت خودروهای شاسی بلند خارج از ضابطه توسط برخی از نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی مجلس بر شفافیت آرای نمایندگان و دیگر مسائل تاکید دارد، در این زمینه هم باید شفاف سازی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: قرار نیست مجلس و کلیت قوه مقننه بخاطر عملکرد چند نفر آسیب ببیند.

نماینده مردم شیروان در مجلس با بیان اینکه شرایط فعلی سبب هجمه به مجلس شده است، یادآور شد: باید هیات رییسه مجلس به روشنی بیان کند که چه تعداد نماینده و چه تعداد کارمند خودرو شاسی بلند دریافت کردند و اسامی آنها هم اعلام شود.

جدی تاکید کرد: این شفاف سازی می‌تواند بر پاکدستی اکثریت نمایندگان صحه بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: هرچه زودتر هیات رییسه یا سخنگوی هیات رییسه ابعاد موضوع را برای نمایندگان، مردم و خبرنگاران تشریح کند تا فضاسازی رسانه‌های معاند علیه مجلس پیشتازی نکند.

به گزارش ایرنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان‌ بازرس ویژه رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایرنا درباره بحث واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس اعلام کرده است که بررسی‌های قبلی انجام شده و مدارک به‌دست آمده حاکیست تفاهم‌نامه‌ای از تابستان ۱۴۰۰ و قبل از تشکیل کابینه دولت سیزدهم بین یک شرکت شبه کاغذی غیرمرتبط (رادین مبین غرب) با آن خودروساز منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق مستندات بدست آمده، با کارسازی یکی از مسؤلان وقت در مجلس نسبت به واگذاری بیش از یکصد خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه‌کشی به تعدادی از ایشان و براساس معرفی و واسطه‌گری شرکت صوری مذکور انجام شده و این رویه تا اواسط ۱۴۰۱ ادامه یافته که طبق بررسی انجام شده، وزیر وقت صمت اطلاعی از وقوع و یا کم و کیف آن نداشته و ظاهراً تعدادی از نمایندگان هم از آن بی اطلاع بوده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید