سوئد اعدام تروریست تحت حمایت خود را محکوم کرد
کد خبر: 23543

سوئد اعدام تروریست تحت حمایت خود را محکوم کرد

وزارت خارجه سوئد اعلام کرد سرپرست سفارت ایران در این کشور را در اعتراض به اعدام «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود» احضار کرده است.

 به گزارش خودکارنیوز، وزارت خارجه سوئد شنبه (ششم مه، ۱۶ اردیبهشت) سرپرست سفارت ایران در این کشور را در اعتراض به اعدام سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۷ که تابعیت مضاعف (ایرانی-سوئدی) داشت، احضار کرد. 

حکم اعدام «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب «حرکةالنضال» که چندین عملیات تروریستی را در ایران طراحی و اجرا و از این طریق افراد بی‌گناه از جمله زنان و کودکان ایرانی را قربانی کرده بود، صبح امروز به اجرا درآمد.

وزارت خارجه سوئد در بیانیه‌ای که روی وبسایت دولت این کشور منتشر شد، در حمایت از این تروریست اعلام کرد محکومیت این اقدام و اعتراض خود را به سفیر ایران منتقل کرده است. سوئد در ادامه اعلام کرد همراه سایر کشورهای اتحادیه اروپا استفاده از مجازات اعدام را تحت هر شرایطی محکوم می‌کند. 

موضع دولت سوئد در اعتراض به اعدام این تروریست در حالی است که اسیود از سال ۱۳۸۴ (۲۰۰۵) سرکردگی گروهک تروریستی حرکةالنضال را تحت حمایت چند سرویس جاسوسی از جمله موساد و ساپو (سرویس جاسوسی کشور سوئد) و بعضی کشور‌های منطقه برعهده گرفت و در نتیجه اقدامات تروریستی و خونبار این گروهک، بیش از ۴۵۰ نفر از شهروندان ایرانی شهید یا مجروح شدند.

بیشترین تمرکز و فعالیت‌های این گروهک تروریستی بر روی عملیات‌های تخریبی، ترور و بمب‌گذاری در منطقه جنوب غرب ایران به خصوص استان خوزستان، تلاش برای ناامن‌سازی این استان و در نهایت، ترغیب برای جداسازی آن از ایران بوده است.

حمله تروریستی به رژه نیرو‌های نظامی و انتظامی در ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۷ در شهر اهواز و کشتار بی‌رحمانه شهروندان مظلوم و بی‌گناه خوزستانی، توسط عناصر همین گروهک تروریستی انجام شد که اعضای این گروهک تروریستی رسماً مسئولیت آن را برعهده گرفتند.

دیدگاه تان را بنویسید