کنعانی در واکنش به مداخله‌جویی‌های اروپا: در مقابله با تروریسم مصمم هستیم
کد خبر: 23573

کنعانی در واکنش به مداخله‌جویی‌های اروپا: در مقابله با تروریسم مصمم هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مداخله‌جویی‌های اروپا در پی اعدام «حبیب اسیود» تصریح کرد: در مسیر مقابله با تروریسم و اجرای عدالت در قبال تروریست‌ها مصمم هستیم و از حقوق ملت ایران و تأمین امنیت آنان کوتاه نخواهیم آمد.​

 به گزارش خودکارنیوز، اعدام «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال مواضع مداخله جویانه تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله سوئد، انگلیس و همچنین اتحادیه اروپا را به همراه داشت. 

حکم اعدام «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب حرکة النضال که چندین عملیات تروریستی را در ایران طراحی و اجرا و از این طریق افراد بیگناه از جمله زنان و کودکان ایرانی را قربانی کرده بود، صبح شنبه ۱۶ اردیبهشت اجرا شد.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (یکشنبه) ۱۷ اردیبهشت ماه در واکنش به مواضع مداخله جویانه برخی دولت‌های اروپایی گفت: جای تأسف بسیار است که برخی دولت‌های اروپایی به جای مقابله با تروریست‌هایی که جان مردم بیگناه را هدف قرار داده و آشکارا به جنایت خود افتخار می‌کنند، در اقدامی غیرقابل توجیه و مغایر با ارزش‌های بنیادین حقوق بشر از آنها حمایت می‌کنند.

وی افزود: «حبیب الله فرج الله چعب» ملقب به حبیب اسیود بعنوان سرکرده یک گروهک تروریستی و مسؤول طراحی و اجرای عملیات‌های جنایتکارانه متعدد نظیر حمله تروریستی بزدلانه در ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در شهر اهواز که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از شهروندان مظلوم و بی‌گناه از جمله زنان و کودکان شد، فهرست سیاهی از خشونت، ترور و کشتار مردان، زنان و کودکان بی‌گناه را در کارنامه خود داشته است.

به گزارش فارس، نه تنها وزارت خارجه سوئد که اسیود تابعیت آن کشور را دارد، به این حکم واکنش نشان داد و سرپرست سفارت ایران در استکهلم را احضار کرد، بلکه «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس نیز با انتشار بیانیه‌ای مخالفت این کشور را با اعدام سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌ النضال اعلام کرد. 

جیمز کلورلی در این بیانیه تصریح کرد: «من از خبر اعدام حبیب چعب (تبعه) سوئدی-ایرانی دوتابعیتی از سوی رژیم ایران شوکه شدم. بریتانیا به شدت با حکم اعدام مخالف است. ما از رژیم (ایران) می‌خواهیم همین الان همه اعدام‌ها را متوقف کند». شورای اتحادیه اروپا هم در بیانیه‌ای اعدام حبیب اسیود را محکوم و با سوئد اعلام همبستگی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این مداخله‌جویی‌ها، این‌گونه مواضع حمایتی غرب از تروریست‌ها را نه‌ تنها تلاشی برای جلوگیری از اجرای عدالت برشمرد، بلکه موجب تشویق و نیز ترویج پدیده شوم تروریسم در سراسر جهان خواند.

گفتنی است، اسیود از سال ۱۳۸۴ (۲۰۰۵) سرکردگی گروهک تروریستی حرکة النضال را تحت حمایت چند سرویس جاسوسی از جمله موساد و ساپو (سرویس جاسوسی سوئد) و بعضی کشور‌های منطقه برعهده گرفت و در نتیجه اقدامات تروریستی و خونبار این گروهک، بیش از ۴۵۰ نفر از شهروندان ایرانی شهید یا مجروح شدند.

در همین راستا ناصر کنعانی در واکنش به مداخله‌جویی‌های اروپایی‌ها، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر مقابله با تروریسم و اجرای عدالت در قبال تروریست‌ها مصمم است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از حقوق ملت ایران و تأمین امنیت آنان کوتاه نخواهد آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تقبیح رویکرد مخرب ناقضان حقوق بشر گفت: مدعیان اروپایی اگر عزم و اراده جدی برای فاصله گرفتن از مقابله با تروریسم و اشکال مختلف آن ندارند، حداقل با مواضع حمایتی خود از تروریست‌ها، تشدید کننده رنج‌های خانواده‌های قربانیان نباشند.

به گزارش فارس، بیشترین تمرکز و فعالیت‌های گروهک تروریستی حرکة النضال بر عملیات‌های تخریبی، ترور و بمب‌گذاری در منطقه جنوب غرب ایران به خصوص استان خوزستان، تلاش برای ناامن‌سازی این استان و در نهایت، ترغیب برای جداسازی آن از ایران بوده است.

حمله تروریستی به رژه نیرو‌های نظامی و انتظامی در ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۷ در شهر اهواز و کشتار بی‌رحمانه شهروندان مظلوم و بی‌گناه خوزستانی، توسط عناصر همین گروهک تروریستی انجام شد که اعضای این گروهک تروریستی رسماً مسؤولیت آن را برعهده گرفتند.

دیدگاه تان را بنویسید