هشدار سامانه همتا برای گوشی‌های آیفون ۱۴
کد خبر: 18206

هشدار سامانه همتا برای گوشی‌های آیفون ۱۴

واحدهای صنفی در مورد گوشی آیفون ۱۴ از سوی سامانه همتا هشدار دریافت کردند.

به گزارش خودکارنیوز، تقریبا یک ماه از ورود غیر رسمی گوشی‌های آیفون 14 به کشور سپری می‌شود که حالا کاربران و خریداران با مشکل فعال‌سازی این گوشی‌ها مواجه شده‌اند و دائما پیگیر رجیستری موبایل‌های خود هستند.

لازم به ذکر است از آنجایی که آیفون 14 به‌صورت رسمی وارد کشور نشده، به همین دلیل شناسه گمرکی این کالا در سامانه‌ها ثبت نشده  و تجار امکان ثبت سفارش و ترخیص را ندارند. نکته‌ای که حائز اهمیت بوده این است که حتی اگر این مدل گوشی‌ها از طریق مسافری برای مصرف شخصی وارد کشور شوند، به دلیل اینکه شناسه آن در سامانه‌ها ثبت نمی‌شود، در نتیجه امکان رجیستری آن وجود ندارد.

در همین راستا سامانه همتا در پیامی هشدار گونه اعلام داشت که پیرو اخبار ضدونقیض در رسانه‌ها و سوالات مکرر مخاطبان در مورد وضعیت آیفون 14، به اطلاع می‌رساند با توجه به عدم واردات قانونی این مدل از گوشی‌ها، کلیه گوشی‌های آیفون 14 بازار قاچاق هستند. لذا به کلیه واحدهای صنفی اکیداً توصیه می‌شود تا زمان تعیین تکلیف وضعیت واردات قانونی آیفون 14 از خریدوفروش آن خودداری کنند.

همچنین در استعلام اصالت سامانه همتا، قاچاق بودن این گوشی‌ها اعلام می‌شود. استعلام اصالت از طریق ارسال شناسه 15 رقمی IMEI به سامانه همتا از درگاه‌های کد دستوری #7777*، سایت hamta.ntsw.ir و اپلیکیشن همتا امکان‌پذیر است.

همچنین، قاچاق بودن این گوشی‌ها به محض قرار دادن سیم‌کارت در قالب پیامک از طرف سامانه همتا اعلام می‌شود. در همین زمینه حتی برخی از خریداران گوشی‌های آیفون 14 از قطع آنتن خود خبر می‌دهند.

دیدگاه تان را بنویسید