واردات هفت میلیون آنتی‌بیوتیک به کشور/توزیع رایگان داروهای مکمل و تقویتی در مراکز سلامت روستایی
کد خبر: 20233

واردات هفت میلیون آنتی‌بیوتیک به کشور/توزیع رایگان داروهای مکمل و تقویتی در مراکز سلامت روستایی

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی از توزیع رایگان مکمل و تقویتی در مراکز خدمات جامع سلامت و ارائه خدمات دندان پزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر خبر داد.

دکتر «بهرام عین اللهی» روز جمعه ۲۳ دیماه در حاشیه بازدید از بیمارستان ایت الله خاتمی شهرستان خاتم، گفت: این بیمارستان با ارائه خدمات مناسب پذیرای بیماران از مناطق دیگر نیز است و ۵۰ درصد بیماران غیر بومی هستند.

وی افزود: طرح گسترش بیمارستان از سال ۹۹ اغاز شده و در بازدید سال گذشته، پیشرفت فیزیکی ان ۳۰ درصد بود که در حال حاضر به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

عین اللهی ادامه داد: تاکنون اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است و در این سفر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل طرح اختصاص یافته است و تا اوایل تابستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: در طرح توسعه بیمارستان خاتم، اورژانس، بخش مراقبت های ویژه، سی تی اسکن، ازمایشگاه و سه اتاق عمل در نظر گرفته شده است.

ذخیره ۴ میلیون آنتی بیوتیک در کشور

عین اللهی در حاشیه بازدید از داروخانه شبانه روزی شهرستان خاتم نیز گفت: به میزان کافی انتی بیوتیک و سرم در شهرستان خاتم موجود است.

وزیر بهداشت همچنین از واردات هفت میلیون واحد انتی بیوتیک به کشور خبر داد و افزود: همچنین به صورت سه شیفت تولید انتی بیوتیک در کشور در حال انجام است

وی یاداور شد: در حال حاضر در کشور چهار میلیون انتی بیوتیک ذخیره وجود دارد که اماده توزیع است و به مقدار کافی سرم تامین شده و در این مورد مشکلی وجود ندارد.

عین اللهی تاکید کرد: در صورتی که داروخانه پیش بینی لازم را انجام بدهد و درخواست را به موقع ثبت کند در تامین انتی بیوتیک مشکلی نخواهد داشت و در حال حاضر در مراکز دولتی و بیمارستان ها کمبودی وجود ندارد.

وزیر بهداشت همچنین از توزیع مکمل ها و تقویتی ها در مراکز خدمات روستایی به صورت رایگان خبر داد و افزود: در حال حاضر برای خانم های باردار در این مراکز توزیع می شود که یکی از کارهای مهم در وزارت بهداشت می باشد.

وی همچنین به گران بودن خدمات دندان پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات دندان پزشکی در سطح یک یعنی مراکز خدمات جامع سلامت مناطق روستایی و شهر های کمتر از ۲۰ هزار نفر اغاز شده است و هزینه ها تا ۶۵ درصد کاهش یافته است.

عین اللهی ادامه داد: همچنین بهداشت دهان و دندان نیز به صورت رایگان در این مراکز ارائه می شود و امیدواریم در اینده در همه نقاط کشور گسترش یابد.

دیدگاه تان را بنویسید