کرونا در چین فروکش کرد
کد خبر: 20600

کرونا در چین فروکش کرد

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین اعلام کرد شمار مبتلایان و فوتی‌های مربوط به کرونا در این کشور از زمان آغاز پیک اخیر در اوایل ژانویه، بیش از ۷۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از  از خبرگزاری رویترز، چین پس از سه سال اعمال محدودیت‌های کرونایی، در اوایل ماه دسامبر و به طور ناگهانی به سیاست سختگیرانه «کووید صفر» خود پایان داد که این تصمیم افزایش مبتلایان به این بیماری را در پرجمعیت‌ترین کشور جهان به همراه داشت.

اگرچه همچنان کارشناسان درباره احتمال اوج گیری بیماری در روستاها و مناطق غیر شهری هشدار می‌دهند اما داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری نشان می‌دهد که تعداد بیماران با وضعیت وخیم از ۱۲۸ هزار در چهارم ژانویه به ۳۶ هزار نفر در ۲۳ ژانویه کاهش داشته و به نظر می‌رسد که چین از پیک کرونا عبور کرده است.

همچنین آمار فوتی‌های بیمارستانی که در چهارم ژانویه به چهار هزارو ۲۷۳ نفر رسیده بود، در ۲۳ ژانویه(سوم بهمن)، ۸۹۶ مورد ثبت شد. تعداد مراجعین به مراکز بهداشتی مربوط به کرونا بیش از ۹۶ درصد کاهش پیدا کرده است (از ۲هزار ۸۶۷ میلیون در ۲۲ دسامبر به ۱۱۰ هزار در ۲۳ ژانویه).

این داده‌ها در حالی منتشر شده است که هفته گذشته نیز یک مقام رسمی در کمیسیون سلامت بهداشت گفته بود که با توجه به کاهش آمارهای مربوط به ابتلا به کرونا، چین از این پیک عبور کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید