وبگاه ستاد عملیات ویژه ناتو هک شد
کد خبر: 21139

وبگاه ستاد عملیات ویژه ناتو هک شد

منابع رسانه‌ای از هک شدن چند وبگاه ناتو از جمله وبگاه ستاد عملیات این ائتلاف خبر دادند.

به گزارش خودکارنیوز، منابع خبری از هک شدن چند وبگاه ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا دادند.

یک مقام ائتلاف ناتو به خبرگزاری «دی‌پی آی» آلمان گفت که چندین وبگاه ناتو یکشنبه شب مورد حملات سایبری قرار گرفت و وبگاه ستاد عملیات ویژه ناتو، به طور موقت از کار افتاد.

این مقام ناتو افزود که کارشناسان سایبری ناتو به طور فعال در حال رسیدگی به  این حادثه هستند که برخی از وبگاه‌های این ائتلاف را تحت تاثیر قرار داده است. به گفته این مقام ناتو، این ائتلاف به طور منظم با حوادث سایبری برخورد می‌کند و امنیت سایبری را بسیار جدی می گیرد.

پیشتر گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حاکی از آن بود هکرهای حامی روسیه به وبگاه ستاد عملیات ویژه ناتو و دیگر وبگاه‌های این ائتلاف حمله کرده‌ و آن‌ها را به طور موقت از دسترسی خارج ساخته‌اند.

این مقام مسئول ناتو مدعی شد که احتملا گروه هکری روسی «کیلنت» که با سایر حملات اخیر در آلمان مرتبط بوده و وبگاه‌های پارلمان، پلیس و تاسیسات زیرساختی حیاتی این کشور را هدف قرار داده ، پشت این حملات قرار دارد.

این ادعا در حالی صورت گرفته که روسیه خود قربانی حملات سایبری است به طوریکه  «اولگ سیرومولوتوف» معاون وزارت ا خارجه روسیه اخیرا گفت که انگلیسدر حال شبیه‌سازی و طراحی حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی مسکو است.

 معاون وزارت خارجه روسیه  تصریح کرد که انگلیس در حال طراحی حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی روسیه است و حملات شبیه سازی شده هکری شامل حمله به تاسیسات انرژی روسیه  تحت هدایت و رهبری ناتو است.

سیرومولوتوف در ادامه افزود که تلاش برای هک کردن نهادهای دولتی روسیه به دست عوامل خارجی در سال گذشته دو تا سه برابر افزایش یافته است.

دیدگاه تان را بنویسید