رای الیوم: ایران قدرت منطقه ای و عضو باشگاه هسته ای است
کد خبر: 21529

رای الیوم: ایران قدرت منطقه ای و عضو باشگاه هسته ای است

روزنامه رای الیوم امروز دوشنبه در یادداشتی درباره موقعیت جمهوری اسلامی ایران نوشت که ایران اکنون قدرتی منطقه ای و عضو باشگاه هسته ای جهان است و کشورهای عرب باید از این کشور الگوبرداری کنند.

به گزارش خودکارنیوز، روزنامه رای الیوم در یادداشتی به قلم "عبدالباری عطوان" سردبیر خود به پیشرفت های ایران در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای و توان نظامی و دفاعی پرداخت و نوشت: ایران از مرحله کشورهای در آستانه هسته ای شدن عبور کرده و وارد باشگاه کشورهای هسته ای جهان شده است.

این روزنامه با ارایه اطلاعاتی درباره توان دفاعی و بازدارندگی نظامی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران عملا توانسته است که برنامه موشک های بالستیک مافوق صوت خود را توسعه داده و پهپادهای مختلف تولید کند که جدیدترین تحول در سراسر جهان به شمار می رود.

رای الیوم نوشت: سازمان های اطلاعاتی آمریکایی و اروپایی از توانمندیهای ایران در این زمینه به خوبی آگاه هستند.

این روزنامه سپس به انتقاد از ساختارهای نظامی کشورهای عربی پرداخت و آنها را ناکارآمد و بودجه خور توصیف کرد و افزود: این اطلاعات درباره توان هسته ای و نظامی ایران را برای آگاهی ژنرال های عرب مطرح کردیم که مدل های رنگارنگ نظامی به سینه دارند؛ درحالی که حتی یک بار نجنگیده اند و اگر هم جنگیده باشند، شکست خورده از آن بیرون آمده اند. اینها ژنرال هایی هستند که موسسات نظامی و ارتش های آنها بیشترین میزان بودجه کشورشان را می بلعند اما حتی یک گلوله تولید نکرده اند؛ چه برسد به موشک و پهپادهای پیشرفته.

روزنامه رای الیوم تاکید کرد: جهان عرب نیاز به رهبران ملی گرای جوان و جدیدی دارد که اکثر سیاست های داخلی و خارجی تاریخ گذشته را فورا به زباله دان بفرستند.

این روزنامه نوشت: ما امروز در دوره هوش مصنوعی و تغییرات ریشه ای در مراکز قدرت منطقه ای و بین المللی به سرمی بریم و هیچ جایگزینی برای جهان عرب جز کمک گرفتن از افراد خبره و ریشه کنی فساد وجود ندارد.

به نوشته رای الیوم، جمهوری اسلامی نقشه راهی برای خود ترسیم کرد که این کشور را تبدیل به قدرتی منطقه ای کرده است و دیگر کشورها برای خرید پهپادها و موشک ها به این کشور روی آورده اند.

دیدگاه تان را بنویسید