آغاز رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان از ۱۹ فروردین
کد خبر: 22500

آغاز رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان از ۱۹ فروردین

کارگروه‌های بررسی اعتراضات رتبه‌بندی معلمان از ۱۹ فروردین در استان‌ها تشکیل می‌شود و به اعتراض معلمان رسیدگی خواهد شد.

 

به گزارش خودکارنیوز، کارگروه‌های تخصصی بررسی اعتراضات رتبه‌بندی از 19 فروردین در ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور تشکیل خواهد شد و به اعتراضات معلمان در این حوزه رسیدگی خواهد کرد.

 

معلمانی که در سامانه my.medu.ir به فرآیند رتبه‌بندی خود ثبت اعتراض کرده یا خواهند کرد، رسیدگی به اعتراضات آنان صرفاً در بستر سامانه خواهد بود و کارگروه‌های تخصصی در مناطق و نواحی نسبت به بررسی مدارک و مستندات بارگذاری‌شده اصلاحی اقدام می‌کنند و در صورت لزوم از همکاران معترض دعوت به‌عمل می‌آورند و مدارک آنان را مورد بررسی و بازبینی مجدد قرار خواهند داد و نتیجه نهایی این اقدامات از طریق سامانه به همکاران معترض ابلاغ خواهد شد.

 

اعضای میز تکریم و پاسخگویی به رتبه‌بندی عبارت‌اند از: رئیس اداره ارزیابی عملکرد استان، یک نفر از ارزیابان حرفه‌ای آموزش‌دیده تحت عنوان کارشناس فنی، نماینده مدیر منابع انسانی استان، نماینده اداره فناوری استان، نماینده مدیر حراست استان و نماینده اداره سنجش استان همچنین متناظر این کارگروه در سطح منطقه تشکیل خواهد شد.

 

وظایف میز تکریم و پاسخگویی

 

پاسخگویی مناسب و مطلوب به مراجعه حضوری و غیرحضوری درباره رتبه‌بندی.

 

احصاء گزارشات، مستندسازی و ارائه به سطح بالاتر.

 

آسیب‌شناسی فرایند برنامه و ارائه راهکار.

 

ارائه شماره تلفن‌های لازم جهت پاسخگویی تلفنی در دو شیفت کاری.

 

تهیه امکانات لازم در راستای تکریم ارباب رجوع.

 

ایجاد فضای مناسب و مطلوب جهت انتظار مراجعین.

 

تهیه بانک سؤالات پرتکرار.

 

رئیس هیئت ممیزه می‌تواند با توجه به اقتضای شرایط از افراد تأثیرگذار و مؤثر در اقناع عمومی در قالب میز پاسخگویی استفاده کند.

 

راهبری و نظارت بر میزهای تکریم و پاسخگویی مناطق با میز پاسخگویی استان با مسئولیت رئیس اداره ارزیابی استان خواهد بود.

 

نحوه رسیدگی به اعتراضات

 

 گام اول: ثبت اعتراض

 

هرگونه اعتراض فردی به نحوه رسیدگی، ارزیابی و رتبه تعیین‌شده مشمول نظام رتبه‌بندی معلمان به‌صورت الکترونیکی و از طریق سامانه رتبه‌بندی معلمان انجام می‌پذیرد.

 

تمام مراحل ثبت اعتراض، رسیدگی و تعیین رتبه معلمان به‌صورت الکترونیکی در بستر سامانه mymedu.ir و به‌صورت شفاف به‌تفکیک مؤلفه‌ها انجام خواهد شد.

 

ثبت اعتراضات در هیئت ممیزه بالاتر و پس از رؤیت کارنامه رتبه‌بندی توسط همکاران ذی‌نفع آغاز می‌شود و تا 10 روز قابل ویرایش است.

 

پذیرش و ثبت اعتراض خارج از سامانه مربوط یا خارج از مهلت مقرر قانونی امکان‌پذیر نیست.

 

اعلام اعتراض از رویه و عملکرد کلی یا تصمیمات نوعی ـ تصمیماتی که برای همه یا تعداد زیادی از مشمولان، حق یا تکلیف ایجاد می‌کند ـ هیئت‌های ممیزه شهرستان، منطقه، ناحیه یا استان از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش و بدون قید زمانی قابل دریافت و رسیدگی است. دریافت و رسیدگی به اعتراضات فردی نسبت به نحوه رسیدگی، ارزیابی و رتبه تعیین‌شده هر یک از همکاران مشمول نظام رتبه‌بندی معلمان از این طریق امکان‌پذیر نیست.

دیدگاه تان را بنویسید