دریافت نشدن کد ورود به واتس‌اپ در ایران احتمالا به «تنظیمات ساعت» گوشی شما مربوط است
کد خبر: 22656

دریافت نشدن کد ورود به واتس‌اپ در ایران احتمالا به «تنظیمات ساعت» گوشی شما مربوط است

برخی کاربران ایرانی واتس‌اپ طی روزهای اخیر اعلام کرده‌اند که پیامک کد ورود به واتس‌اپ را دریافت نمی‌کنند. این درحالی است که بررسی‌های دیجیاتو روی هر سه اپراتور نشان می‌دهد کد یادشده به‌راحتی دریافت می‌شود. به‌نظر می‌رسد تغییر دستی ساعت تلفن همراه و اختلال در عملکرد برخی فیلترشکن‌ها مانع از ارسال این کد شده است.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از دیجیاتو، از روز چهارشنبه (۱۶ فروردین‌ماه) بعضی کاربران از عدم دریافت پیامک کد ورود به واتس‌اپ گلایه کرده‌اند. بررسی‌های دیجیاتو در روزهای اخیر نشان می‌دهد کد واتس‌اپ بدون مشکل برای کاربران ایرانی روی هر سه اپراتور ارسال می‌شود. هیچ‌یک از اپراتورها نیز در گفت‌وگو با دیجیاتو ایجاد محدودیتی روی پیامک واتس‌اپ را تأیید نمی‌کنند.

بررسی‌های بیشتر دیجیاتو نشان می‌دهد که این اختلال احتمالاً به‌خاطر تغییرات دستی ساعت گوشی توسط بعضی کاربران است. ظاهراً عمده افرادی که با این مشکل مواجه شده‌اند، ساعت گوشی خود را از حالت تنظیم اتوماتیک خارج کرده‌اند تا بتوانند ساعت صحیح را ببینند. در آزمایشی که ما انجام دادیم، در این حالت پیامک کد واتس‌اپ دریافت نمی‌شود.

اگر تنظیمات ساعت موبایل خود را به حالت اتوماتیک برگردانید، به احتمال بالایی این مشکل برای شما حل خواهد شد. درحال‌حاضر بیشتر کاربران گوشی‌های شیائومی همچنان با مشکل نمایش غلط ساعت روبه‌رو هستند.

برخی نیز مشکل یادشده را ناشی از استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی می‌دانند. واتس‌اپ از اواخر شهریورماه سال 1401 در ایران فیلتر شده است و برای دسترسی به آن بایستی از فیلترشکن یا ابزارهای تغییر آی پی استفاده کرد.

گفتنی است که پیش از سال جدید، عدم تغییر ساعت رسمی کشور این بیم را ایجاد کرده بود که مشکلات نرم‌افزاری گسترده‌ای رخ دهد؛ اما وزارت ارتباطات در پاسخ به پیگیری‌های دیجیاتو گفته بود که تمهیدات لازم صورت گرفته است.

بااین‌حال با فرارسیدن روزهای آغازین سال 1402، ساعت تلفن همراه جمع قابل‌توجهی از ایرانیان تغییر کرد و یک ساعت به جلو رفت. رگولاتوری نیز در همین راستا با نتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اکثر تولیدکنندگان گوشی نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده خود را منتشر کرده‌اند، اما برخی گوشی‌های تلفن همراه که تنظیمات آن‌ها توسط تولیدکننده به‌روز نشده است، با مشکل مواجه شده‌اند:

«لذا پیگیری لازم از سایر تولیدکنندگان گوشی که به عدم تغییر ساعت تابستانی در ایران توجه لازم را نداشته‌اند، درحال انجام است تا اقدام به حل این مشکل نمایند.»

دیدگاه تان را بنویسید