آژانس محیط زیست اروپا: آلودگی هوا سالانه ۱۲۰۰ کودک را به کام مرگ می‌کشد
کد خبر: 23138

آژانس محیط زیست اروپا: آلودگی هوا سالانه ۱۲۰۰ کودک را به کام مرگ می‌کشد

آژانس محیط زیست اروپا روز دوشنبه اعلام کرد آلودگی هوا همچنان باعث مرگ زودرس بیش از ۱۲۰۰ کودک در سراسر اروپا می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را در سنین بالاتر افزایش می‌دهد.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از دیجیتال ژورنال، EEA پس از مطالعه در بیش از ۳۰ کشور از جمله ۲۷ کشور اعضای اتحادیه اروپا، گفت: با وجود پیشرفت‌های اخیر، سطح آلاینده‌های کلیدی هوا در بسیاری از کشورهای اروپایی به ویژه در اروپای مرکزی - شرقی و ایتالیا بالاتر از دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) است.

 

این گزارش کشورهای صنعتی بزرگی مانند روسیه، اوکراین و انگلیس را پوشش نداده و نشان می‌دهد که تعداد کل کشته‌ها برای قاره سبز می‌تواند بیشتر باشد.

 

EEA آبان گذشته اعلام کرد ۲۳۸ هزار نفر به دلیل آلودگی هوا در سال ۲۰۲۰ در اتحادیه اروپا، به اضافه ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ، سوئیس و ترکیه جان خود را از دست داده‌اند.

 

این آژانس می‌گوید: آلودگی هوا موجب می‌شود سالانه بیش از یک هزار و دویست مرگ زودرس در کودکان در اروپا اتفاق بیفتد و به طور قابل‌توجهی ابتلا به بیماری در سنین بالاتر را بالا می‌برد.

 

این مطالعه اولین مطالعه این آژانس بود که به طور خاص بر روی کودکان تمرکز کرد.

 

این سازمان از مقامات خواست تا بر بهبود کیفیت هوا در اطراف مدارس و مهدکودک‌ها و همچنین امکانات ورزشی و مراکز حمل و نقل انبوه تمرکز کنند.

 

این گزارش خاطرنشان کرد: آلودگی هوای محیط خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله آسم، کاهش عملکرد ریه، عفونت‌های تنفسی و آلرژی را افزایش می‌دهد.

 

بر اساس ارقامی که روز دوشنبه منتشر شد، ۹۷ درصد از جمعیت شهری اروپا در سال ۲۰۲۱ در معرض هوایی قرار گرفتند که توصیه‌های WHO را برآورده نمی‌کرد.

 

سازمان جهانی بهداشت که آلودگی هوا را عامل مرگ هفت میلیون نفر در سراسر جهان در هر سال می‌داند، در عین حال تاکید می‌کند وضعیت در اروپا بهتر از بسیاری از مناطق کره زمین است.

دیدگاه تان را بنویسید