محتوای نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ مانند نوبت اول است
کد خبر: 23717

محتوای نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ مانند نوبت اول است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ بدون هیچ تغییری در محتوا نسبت به نوبت اول برگزار خواهد شد.

به گزارش خودکارنیوز، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست تبیین مسائل اجرایی و حفاظتی نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ بدون هیچ تغییری در محتوا نسبت به نوبت اول آن برگزار خواهد شد، گفت: تغییرات در مورد برگزاری آزمون‌ها آنی نیست و برنامه‌ریزی‌ها به صورت یک ساله انجام می‌شود بنابراین بررسی پیشنهادات مختلف در مورد حوزه‌های امتحانی و سایر موارد اجرایی در دستور کار سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

عبدالرسول پورعباس خاطرنشان کرد: نمایندگان تام‌الاختیار وزیر علوم، اختیارات کافی در سطح استان‌ها دارند و می‌توانند نقش مؤثری در جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضائی استان در برگزاری مناسب آزمون سراسری داشته باشند و همچنین در حل مشکلات در بالاترین سطوح مدیریت استانی هماهنگی و اقدام کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از نمایندگان تام‌الاختیار وزیر در برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ خواست تا فرآیند برگزاری آزمون سراسری در سطح استان ذیربط را نظارت کنند و برنامه‌های اجرایی را به نوعی طراحی کنند که خدشه‌ای به کیفیت برگزاری آزمون وارد نشود.

حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور نیز در این نشست آخرین اقدامات انجام شده برای برگزاری آزمون‌ها به صورت الکترونیک را تشریح کرد و گفت: راه‌اندازی سامانه طراحان سؤال از جمله اقدامات مهم در این زمینه بوده است و حجم مناسبی از سؤالات به خصوص از استادان و معلمان جوان از طریق این سامانه دریافت شده است و افزایش تعداد سؤالات استاندارد تأثیر بسیار مؤثری در تعدد برگزاری آزمون‌ها دارد.

در این نشست محمدحسین حاجیلو قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و رئیس شورای حفاظت آزمون با اشاره به موضوعات حفاظتی و ضرورت تضمین سلامت آزمون‌ها گفت: در یک ماه آینده ضمن برگزاری کارگاه‌های آموزشی، در همایش‌های منطقه‌ای، آخرین هماهنگی‌ها با عوامل حفاظت آزمون در سطح استان‌ها انجام خواهد شد.

این نشست با حضور رؤسای دانشگاه‌های معین و نمایندگان تام‌الاختیار وزیر علوم در حوزه‌های برگزاری آزمون‌های سراسری در سطح استان‌ها و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور باموضوع تبیین مسائل محتوایی، اجرایی و حفاظتی نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ برگزار شد.

دیدگاه تان را بنویسید