انسیه خزعلی: آمارها از افزایش طلاق می‌گوید
کد خبر: 18571

انسیه خزعلی: آمارها از افزایش طلاق می‌گوید

نشست هم اندیشی «پیشگیری و بازتوانی زنان آسیب دیده» با حضور مدیران نهاد های مربوطه در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خودکارنیوز،  اعضای خانواده دارند و ... که بانک اطلاعات آن موجود است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اگر وارد موضوع نشویم به اهدافی که داریم نمیرسیم. هر تعداد مراکز غیر دولتی و مردم نهاد که به دنبال مجوز و یارانه در حوزه زنان آسیب دیده هستند بهزیستی همکاری کرده و در تمام استان ها مجوز اضافه می شود و خدمات لازم داده می شود. 

نمی‌توانیم آسیب های اجتماعی را یک شبه حل کنیم

سمانه زمانی مدیر کل بهزیستی تهران نیز در این نشست عنوان کرد: ما نمی توانیم آسیب های اجتماعی را یک شبه حل کنیم زیرا در طول زمان شکل می گیرند و نیاز به حمایت دارند.

وی ادامه داد: دستگاه ها باید با ضمانت کافی در حوزه زنان آسیب دیده داشته باشند. متاسفانه تا زمانی که اعتبار لازم را داریم اقدامات را انجام می‌دهیم و زمان پایان اعتبار عملیات را رها میکنیم که کاهش آسیب قابل قیاس با پیش از کاهش نیست و آسیب را بیشتر می کند.

زمانی تاکید کرد: بهزیستی 431 مرکز مشاوره در تهران دارد که می تواند در اختیار این حوزه قرار دهد. 

نیاز به فرهنگسازی لازم در حوزه آسیب داریم

جواد شعبانی قائم مقام مرکز طرح،برنامه و ارزیابی صدا و سیما در ادامه این نشست گفت: فرهنگ‌سازی و تولید محتوا در حوزه آسیب اجتماعی زنان وظیفه صدا و سیما است که به دلایل مختلف کوتاهی شده است اما فرهنگسازی دو گام موج آفرینی و جریان سازی را دارد تا به فرهنگسازی برسیم.

وی ادامه داد: موج آفرینی و جریان سازی خاصی در حوزه زنان آسیب دیده اتفاق نیافتاده است اما همراهی و هماهنگی می توانیم موج آفرینی لازم را انجام دهیم و سپس جریان سازی و به فرهنگ ایجاد شود. 

راه حل اصلی تقویت حس ارزشمندی است

حسین اسدی نماینده از سوی وزارت ارشاد ادامه داد: در این حوزه باید زنان احساس ارزشمندی کنند و راه حل اصلی تقویت حس ارزشمندی است.

وی ادامه داد: مطلوب است تقویت حس مادرانه ، الگو سازی و توانمند کردن حس مادرانه صورت گیرد و نهادها هم برای تسهیل گری و زیر ساخت های لازم را تهیه کند.

همچنین در این نشست هم‌اندیشی اکبر رجبی مدیر عامل موسسه طلوع بی نشان ها، مشاور زنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس اداره آسیب های اجتماعی کمیته امداد، رییس گروه سلامت روان وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران، رییس گروه مطالعه انجمن آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی، رییس مرکز اختلالات جنسی و دبیر فراکسیون مناطق محروم مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید