سرانه مصرف گوشت قرمز ایرانی‌ها چه قدر کمتر از جهان است؟
کد خبر: 18789

سرانه مصرف گوشت قرمز ایرانی‌ها چه قدر کمتر از جهان است؟

طبق اعلام فائو سرانه مصرف گوشت قرمز در فلسطین برای هر نفر ۹۷ کیلوگرم در سال است. در مقابل این رقم برای هر ایرانی کمتر از ۱۲ کیلوگرم در سال است.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از اکوایران، روزنامه الرویه امارات در ۲۲ آگوست ۲۰۲۲ اعلام کرد که سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد(فائو) در اواخر سال ۲۰۲۱ گزارش داد که در میان کشورهای عربی میانگین سرانه مصرف گوشت قرمز فلسطینیان بیش از سایر کشورهای عربی است. سرانه مصرف فلسطینیان در سال طبق این گزارش ۹۷ کیلوگرم برای هر نفر است. این گزارش نشان می‌دهد، پس از فلسطین، چند کشور حاشیه خلیج فارس یعنی کویت، امارات و عربستان به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این داده‌ها نشان می‌دهد، سرانه مصرف سالانه کویت بیش از ۶۷ کیلوگرم برای هر نفر، امارات بیش از ۶۲ کیلوگرم و عربستان حدود ۵۴ کیلوگرم است.

این درحالی که طبق گزارش فائو سرانه مصرف گوشت قرمز ایرانی‌ها به زیر ۱۲ کیلوگرم رسیده است. براساس اعلام این نهاد بین‌المللی به نقل از روزنامه فرهیختگان در سال ۱۳۹۹، سرانه مصرف گوشت قرمز و سفید در جهان ۴۱ کیلوگرم است. بدین ترتیب در میان ۱۹۶ کشور جهان، رتبه ایران ۹۸ است.

رتبه‌ای که به باور کارشناسان در سال جاری مجددا افت کرده است. چندی پیش علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی تهران به نقل اتاق اصناف اعلام می‌کند: سرانه مصرف گوشت قرمز در ایران برای هر ایرانی حدود ۶ کیلو گرم است. یک منبع آگاه به اکوایران گفت، این آمار کمتر از ۶ کیلوگرم است.

دیدگاه تان را بنویسید