نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ آغاز شد
کد خبر: 19187

نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ آغاز شد

نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و هشتمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور از امروز در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

به گزارش خودکارنیوز، از سازمان سنجش آموزش کشور، نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و هشتمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور که از امروز چهارشنبه ۱۶ آذر ماه آغاز شده، تا سه شنبه شب ۲۲ آذرماه ادامه دارد.

نام نویسی داوطلبان فقط زمانی تکمیل شده است که در انتهای مراحل نام نویسی، در یک صفحه مجزا، شماره پرونده هفت رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی دریافت کنند و هر داوطلب باید یک نسخه پرینت از تقاضانامه نام نویسی خود تهیه و تا اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری کند.

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در روزهای پنجشنبه ۱۱ و جمعه ۱۲ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

اطلاعیه اعلام شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ و بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور

پیرو اطلاعیه نهم آذر ماه ۱۴۰۱ به اطلاع داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و هشتمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور می‌رساند با توجه به نکات ذیل و همچنین در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، می‌توانند در آزمون مذکور نام نویسی کنند.

نام نویسی برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ از روز چهارشنبه ۱۶ آذر ماه آغاز می شود و در روز سه‌شنبه ۲۲ آذر ماه پایان می‌پذیرد. نام نویسی منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام می‌شود.

دفترچه راهنمای نام نویسی، همزمان با شروع نام نویسی، در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود. این دفترچه حاوی شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط نام نویسی اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون) است. داوطلبان در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشته‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای نام نویسی) متقاضی نام نویسی در این آزمون شوند.

مراحلی که داوطلب باید برای نام نویسی اقدام کند:

۱- مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای خرید کارت اعتباری نام نویسی (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای نام نویسی (دفترچه شماره یک).

۲- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای نام نویسی.

۳- آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای نام نویسی.

۴- خرید کارت اعتباری نام نویسی به مبلغ ۲/۳۰۰/۰۰۰ ریال (دو میلیون و سیصد هزار) ریال از سامانه خرید کارت اعتباری در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان.

۵- با توجه به اینکه مقرر شده است در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه ارایه شود، مبلغ ۳۰/۰۰۰ (سی هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه دریافت می‌شود.

۶- داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی‌ دوم هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌کنند. این دسته از داوطلبان باید برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر، به مبلغ ۲/۳۰۰/۰۰۰ریال (دو میلیون و سیصدهزار) ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

۷- در رابطه با نحوه اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی، به اطلاع می‌رساند داوطلبان در صورتی که مجاز به انتخاب رشته باشند، می توانند در مرحله اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته (دهه دوم خرداد ماه سال ۱۴۰۲) در این خصوص اقدام کنند.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه نام نویسی اینترنتی:

به داوطلبان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای نام نویسی، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه ‌نرم‌افزاری وارد کنند. ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات نام نویسی دقت کنند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه نام نویسی با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل متقاضی جلوگیری خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید