یک استاد دانشگاه: "بزهکاری نوجوانان مى تواند پیامد اختلافات خانوادگى باشد"
کد خبر: 19257

یک استاد دانشگاه: "بزهکاری نوجوانان مى تواند پیامد اختلافات خانوادگى باشد"

به گزارش خودکارنیوز، دکتر جواد سیف، استاد دانشگاه،  بزهکارى نوجوانان را رفتاری هنجارشکنانه که موجب اخلال در رفاه دیگران و جامعه مى شود تعریف کرد و گفت: بروز رفتار مجرمانه علتهای متفاوتى دارد که در بین آنها نقش والدین بسیار حائز اهمیت است. 

دکتر سیف ادامه داد: احتمال وجود بزهکارى در خانواده هایی که خصومت متقابل، بی اعتمادی و بی احساسی بین آنها وجود دارد بیشتر است. در پژوهشی که از ٨٠٠ فرد بزهکار به عمل آمده مشخص شده ٦٥ درصد از آنها دارای والدینی هستند که از هم جدا شده یا در حال طلاق هستند. 

مطالعه دیگرى نشان داده ٨٨ درصد افراد مجرم دارای پدر و مادرى بودند که بین آنها اختلاف نظر و ستیزه وجود دارد. بنابراین مى توان گفت اختلاف نظر والدین ، بستر و زمینه ای مناسب برای انحراف فرزندان و بزهکاری بوجود مى آورد. 

دکتر سیف تاکید کرد: فرزندان آنگونه که مى بینند مى آموزند و زندگى مى کنند و هر چه رابطه والدین گرمتر باشد تربیت بهتر صورت مى گیرد. 

وى رهاشدگى نسل جوان امروزى در فضاى مجازی را موجب بروز بلوغ های جنسی زودرس و خشن شدن رفتار آنها دانست و گفت: دو سالی است که آموزش ها غیرحضورى شده و حضور بی حد و حصر فرزندان در فضای مجازى و ایجاد خانواده مجمع الجزایرى موجب عدم مدیریت و نظارت بر فرزندان بوده است. 

دکتر سیف بر لزوم همراهى والدین با فرزندان ، حفظ روابط عاطفی خانوادگى  و افزایش آگاهى از فضای مجازی تاکید کرد.

دیدگاه تان را بنویسید