ورود پیکر ۵۵ شهید دفاع مقدس به ایران
کد خبر: 19401

ورود پیکر ۵۵ شهید دفاع مقدس به ایران

مراسم استقبال و تشییع شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس با حضور مردم و مسئولان استانی و کشوری در پایانه مرزی مهران برگزار شد.

به گزارش خودکارنیوز،پیکرهای مطهر ۵۵ شهید دوران دفاع مقدس ‌طی ماه‌های اخیر در مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب کشورمان و همچنین در خاک عراق کاوش شدند.

این شهیدان مربوط به عملیات‌های والفجر ۳، کربلای ۱، عاشورا، مطلع والفجر، مسلم ابن عقیل، والفجر ۴، والفجر ۹، نصر ۷ و عملیات‌های ایذایی دشمن و ضدانقلاب در سال‌های‌ نخست انقلاب و تک‌های دشمن در سال‌های پایانی جنگ هستند.

این شهدا در مناطق علمیاتی مهران، زرباطیه، میمک، سومار، گیلانغرب، مندلی، چارته، قلعه‌گیته، نفت‌شهر، پنج‌وین، محور سردشت ـ بانه و ارتفاعات سقز، دینوادره و سنندج کشف شده‌اند.

مراسم تشییع و خاکسپاری این شهدای گرانقدر همزمان با سراسر کشور ششم دی‌ماه امسال‌ و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهر ایلام برگزار خواهد شد.

طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با کمیته مرکزی تفحص شهدا، تعداد پنج شهید گمنام برای تدفین در مناطق مختلف استان ایلام در نظر گرفته شده است که در سالروز شهادت زهرا(س) به عنوان شهید گمنام تشییع و تدفین این شهدا با حضور مردم شهیدپرور و ولایتمدار ایلام انجام می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید