رئیس کل دادگستری هرمزگان: محکوم به قصاص پس از ۹ سال حبس، آزاد شد
کد خبر: 19443

رئیس کل دادگستری هرمزگان: محکوم به قصاص پس از ۹ سال حبس، آزاد شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس و اعلام رضایت اولیای دم، یک زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل ۹ سال حبس بخشیده شد.

به گزارش خودکارنیوز، مجتبی قهرمانی با اعلام این خبر گفت: با پیگیری معاون دادستان مرکز استان و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس پس اعلام رضایت اولیای دم، یک زندانی محکوم به قصاص بعد از تحمل ۹ سال حبس بخشیده شد.

وی ادامه داد: این نوزدهمین سازش در پرونده‌های قصاص استان هرمزگان طی سال جاری است که با تلاش و پیگیری اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس و در پی برگزاری نشست های متعدد صلح و سازش موجب شد تا اولیای دم با تأسی از سیره معصومین (ع) و در راستای عفو و رأفت اسلامی از قصاص محکوم این پرونده بگذرند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه اشاعه فرهنگ صلح و سازش و اعمال عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین در فرهنگ اسلامی است که دستگاه قضایی نیز به منظور گسترش آن در سطح جامعه تلاش می‌کند، اظهار داشت: اعلام رضایت اولیای دم و تلاش و پیگیری اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس برای برقراری صلح و سازش در این پرونده قدردانی کرد.

قهرمانی افزود: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در پرونده‌ها قصاص در دستگاه قضایی استان هرمزگان تشکیل شده و اعضای این گروه ها به صورت مستمر ضمن تفکیک، رصد و پایش پرونده‌های قصاص با استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان و معتمدین محلی و خیرین و نهادهای مردمی به منظور اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه تلاش می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید