رئیس جامعه‌ی هتلداران خراسان: زائران فعلا به مشهد سفر نکنند
کد خبر: 20293

رئیس جامعه‌ی هتلداران خراسان: زائران فعلا به مشهد سفر نکنند

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: با توجه به برودت شدید هوا در مشهد و به جهت صرفه‌جویی در مصرف گاز در این شهر، از زائران تقاضا داشته‌ایم تا در حال حاضر به مشهد سفر نکنند.

به گزارش خودکارنیوز، محمود مادرشاهیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت مصرف هتل‌های مشهد اظهار کرد: تاکنون گاز هتل‌ها مطابق دستور استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد به هیچ وجه قطع نشده است، اما در تمام هتل‌ها به دلیل حضور زائران دما را در حداقل‌ترین استاندارد ممکن (یعنی بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد) حفظ کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تمام هتل‌ها نیز در مصرف برق و گاز همکاری‌ کرده‌اند. با مدیریت مصرف انرژی سعی داریم هتل‌ها به تعطیلی کشیده نشوند.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: این اقدامات برای این است تا اگر زائران از قبل بلیتی تهیه کرده و سفر خود به مشهد را در این ایام برنامه‌ریزی کرده‌اند بابت سرما به مشکل نخورند، هرچند تاکید کرده‌ایم که زائران فعلا سفر خود به مشهد را به تاخیر بیندازند و به مشهد سفر نکنند.

مادرشاهیان در پاسخ به این سوال که با توجه به درصد اشغال پایین‌ هتل‌ها، آیا بهتر نبود برخی از هتل‌ها به دلیل صرفع‌جویی در مصرف گاز موقتا تعطیل کنند، افزود: این موضوع در دستور کار قرار گرفته و با هماهنگی معاون زیارت استانداری و فرماندار مشهد اقدامات آن انجام شده تا هتل‌هایی را که درصد اشغال پایینی دارند به صورت موقت و برای چند روز تعطیل کنیم.

وی در خصوص درصد اشغال کنونی هتل‌های مشهد ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد ۱۰ درصد و هتل‌های نزدیک حرم رضوی به ۲۰ درصد می‌رسد. هتل‌هایی که از حرم فاصله دارند نیز درصد اشغال کمتر از ۱۰ درصد دارند.

دیدگاه تان را بنویسید