اجرای طرح تشدید برخورد با فعالیت صنوف در ساعات غیرمجاز/ ۴ صنفی که می‌توانند ۲۴ ساعته فعال باشند
کد خبر: 20402

اجرای طرح تشدید برخورد با فعالیت صنوف در ساعات غیرمجاز/ ۴ صنفی که می‌توانند ۲۴ ساعته فعال باشند

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با فعالیت صنوف در ساعات غیرمجاز خبر داد.

به گزارش خودکارنیوز سرهنگ نادر مرادی درباره ساعت فعالیت صنوف در نیمه دوم سال گفت: ساعت کاری اصناف در نیمه دوم سال با با یک ساعت کاهش نسبت به نیمه اول سال، ساعت ۲۴ است و پس از آن صنوف اجازه فعالیت ندارد.

 

وی با بیان اینکه این تصمیم با هدف رفاه حال شهروندان و تامین امنیت صنوف اتخاذ شده است، گفت: شمار گشت‌های پلیس در شب‌های زمستان افزایش پیدا کرده است و ماموران در صورت رویت تخلفات صنوف با آن برخورد خواهند کرد.

 

سرهنگ مرادی درباره اینکه آیا طلافروشی‌ها و صنوفی مانند صرافی‌ها و ... نیز می‌تواند تا ساعت ۲۴ فعال باشند، گفت: برخی از اصناف از جمله طلافروشی‌ها و صرافی‌ها و ... ساعت کاری مشخصی دارند که به آن‌ها اعلام شده است. ساعت ۲۴ برای صنوف عمومی‌تر مانند اغذیه فروشی‌ها، فروشگاه‌ها و ... است. صنوفی مانند آهنگری‌ها، صافکاری‌ها، نجاری‌ها و ... نیز باید توجه داشته باشند که ساعات فعالیتشان نباید مزاحم شهروندان شده و آسایش آنان را سلب کند. متاسفانه بیشترین میزان شکایت نیز از این صنوف به پلیس اعلام شده و آن‌ها هم باید ساعت خاموشی را رعایت کنند.

 

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ با بیان اینکه در مرحله اول به این صنوف تذکر داده خواهد شد، گفـت: در صورت عدم توجه صنوف به تذکرات پلیس، نسبت به پلمب و جلوگیری از فعالیت آنان با دستور قضایی اقدام خواهد شد.

 

مرادی با بیان اینکه چهار صنف تعویض روغنی، سوپر مارکت، خواربار فروشی و پنچرگیری می‌توانند در ساعات پس از ۲۴ نیز فعالیت کنند، گفت:‌ این چهار صنف با توجه به اینکه جزو صنوف خدماتی محسوب می‌شوند و در تمام ساعات شبانه‌روز به خدمات آنان نیاز است، می‌توانند به شرط دریافت مجوز پلیس اماکن به طور ۲۴ ساعته فعالیت کنند. نحوه دریافت مجوز از پلیس اماکن نیز به این صورت است که مالکان این صنوف باید درخواست خود را به صنف مربوطه ارائه دهند و از آنجا این درخواست به پلیس اماکن صادر شده و کارشناسان پلیس پس از بررسی جوانب مختلف، مجوز فعالیت این صنوف را صادر خواهند کرد.

 

وی درباره فعالیت داروخانه‌های شبانه‌روزی نیز اظهارکرد:‌ فعالیت داروخانه‌ها با توجه به مجوزی است که از وزارت بهداشت دریافت می‌کنند و براساس آن مجاز به فعالیت خواهند بود.

 

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ با بیان اینکه متاسفانه دیده شده که برخی از واحدهای صنفی مانند رستوران‌ها اقدام به پذیرش مشتری تا قبل از ساعت ۲۴ کرده و سپس با بستن درها به پذیرایی از مشتریان خود ادامه می‌دهند، گفت: چندین مورد از این واحدهای صنفی مورد شناسایی قرار گرفته و با آنان برخورد شده است. در آینده هم اگر با چنین موارد مواجه شده یا مردم فعالیت آنان را به پلیس اطلاع دهند حتما با آن برخورد خواهیم کرد.

 

مرادی درباره نحوه برخورد با این تخلفات نیز گفت:‌ واحدهای صنفی که به اخطارها بی‌توجهی کرده باشند، با حکم قضایی پلمب خواهند شد.

دیدگاه تان را بنویسید