پخش آهنگ مبتذل و هم‌خوانی ‌معلم با دانش‌آموزان در یک مدرسه غیردولتی مازندران/ معلم اخراج شد
کد خبر: 21204

پخش آهنگ مبتذل و هم‌خوانی ‌معلم با دانش‌آموزان در یک مدرسه غیردولتی مازندران/ معلم اخراج شد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به انتشار کلیپ همخوانی دانش‌آموزان و معلم در یک مدرسه و پخش ‌آهنگ مبتذل گفت: با مدیر مدرسه و با معلم خاطی برخورد شد.

به گزارش خودکارنیوز،اخیرا در پی پخش آهنگ مبتذل و هم‌خوانی یک معلم با دانش‌آموزان در مدرسه غیردولتی در یکی از شهرستان‌ها و مناطق استام انزدران، آموزش و پرورش نسبت به این موضوع واکنش نشان داد‌.

توسعه مدارس غیرانتفاعی به ویژه در یک دهه اخیر و در شهرهای بزرگ استان مانند ساری، بابل و آمل ضمن اینکه مافیای دریافت پول در ازای تحصیل را در استان به راه‌انداخته ‌موجی از رقابت کاذب اما در عمل پوچ مدیران مدارس مختلف غیردولتی شهرها را به دنبال داشته است.

اساس آموزش رایگان که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به آن توجه شده با توسعه مدارس غیردولتی همخوانی ندارد و مسأله آموزش که منجر به  طبقاتی شدن آموزش و ایجاد فاصله میان دارا و ندار جامعه شده عواقب بنیادینی در حوزه آموزش و پرورش ایجاد می کند.

علاوه بر این مسأله پرورش به عنوان حلقه‌ای رها شده بوده که این رهاشدگی در آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف و نقاط متعدد مشهود است.

بسیاری از کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت مازندران با اظهار نگرانی از بعد پرورش در مدارس و برخوردهای قهری که بعضا فقط با معلمان صورت می گیرد گلایه داشته  و معتقدند باید اقدامات اساسی برای توسعه و رشد علمی و تربیتی نسل حاضر که در دنیای مجازی به سر می برند برداشت.

لزوم گزینش هدفمند نیروهای آموزش و پرورش در تربیت معلم ها؛مجهز سازی نیروهای دلسوز و کارآمد به فناوری های نوین آموزشی، ایجاد ساختار پویا و لزوم توجه به ذائقه نسل جوان و نوجوان مهمترین رویکردهایی است که باید در عرصه تعلیم و تربیت مورد توجه قرار بگیرد که  با وضعیت فعلی همخوانی ندارد.

بسیاری از کاستی‌ها و خطاها در بخش‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در یک جامعه قابل جبران است اما تربیت یک نسل با هویت و غفلت در این زمینه هیچ گاه قابل جبران نیست. بسیاری از اولیا مدارس امر تربیت را از اختصاصات خانواده می دانند و خانواده ها خواهان تربیت چند سویه در مدارس هستند.

در شرایطی که در عصر تکنولوژی با آن روبرو هستیم و هزاران شبکه ماهواره ای بمباران فکری نسل نوجوان را بر عهده دارند باید پرسید تعامل خانواده و مدرسه چه اندازه می تواند خلاهای تربیتی را پر کند.؟

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری های انجام شده در زمینه غفلت صورت گرفته اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش متولی امور تربیتی و آموزشی است و با رصد موضوع پیگیری لازم در شناسایی مدارس و برخورد با عوامل آن صورت گرفت.

کمالی با بیان اینکه  واحدهای نظارتی با معلمان خاطی برخورد قاطع خواهند کرد گفت: معلم خاطی در مدارس غیردولتی فعالیت داشته و همخوانی در مدارس غیردولتی صورت گرفت.

کمالی خاطر نشان کرد:این رخداد یک اقدام ضدارزشی بوده و از ادامه همکاری فرد با آموزش و پرورش جلوگیری شد و با وجودی که مدارس غیردولتی نقش مهمی در عرصه تربیتی و آموزشی دارند اما با خاطیان این حوزه برخورد خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه برخورد با مدیر مدرسه نیز به صورت جدی انجام شده است تصریح کرد:آموزش و پرورش در خصوص وجود چنین رخدادهایی در مدارس استان برخورد قاطعانه خواهد داشت و در جلسات توجیهی با مدیران و معلم خواسته ایم از ورود چنین موسیقی های مبتذلی در مدارس جلوگیری شود.

کمالی با اشاره به اینکه کنترل فضای مجازی یکی از کارهای سخت به شمار می آید و تقویت سرودسازی را در دستور کار قرار داده ایم گفت:در برابر تولید موسیقی های ضد فرهنگی ما نیز دست به تولید آثار خواهیم زد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش مازندران؛همه دستگاه های متولی در تولید آثار فاخر باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و در تکریم پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز سرودی تهیه شد که باید در جمع دهه هشتادی ها و دهه نودی ها پخش شود.

کمالی بر نظارت مستمر بر مدارس استان تاکید کرد و یادآور شد:تقویت فرهنگ دینی و اخلاقی و اسلامی در میان دانش آموزان اهمیت دارد و یکی از رسالت های آموزش و پرورش به شمار می آید.

دیدگاه تان را بنویسید