آتش‌نشان شهید خیابان بهار برادر همسر محمود کریمی بود+عکس
کد خبر: 21513

آتش‌نشان شهید خیابان بهار برادر همسر محمود کریمی بود+عکس

عصر روز شنبه ششم اسفندماه ساختمانی در خیابان طالقانی، محدوده خیابان بهار دچار حریق و آتش‌سوزی شد که در این عملیات یکی از نیروهای آتش‌نشانی که برادر همسر محمود کریمی بود، به شهادت رسید.

به گزارش خودکارنیوز، عصر روز شنبه ششم اسفندماه ساختمانی در طالقانی محدوده خیابان بهار دچار حریق و آتش سوزی شد و در این حادثه رضا دارابی برادر همسر محمود کریمی مداح سرشناس کشورمان به شهادت رسید.

چند ساعت بعد از این حادثه عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز رسانه شهرداری تهران ار شهادت یک آتش‌نشان خبرداد و نوشت: «قهرمان عزیز شهر رضا دارابی، رئیس ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی تهران در حین اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار به دلیل شدت جراحات ناشی از سقوط در چاهک آسانسور ساختمان به شهادت رسید.»

IMG_20230227_093604

آتش نشان شهید که بود؟

اما شهید رضا دارابی که بود، او برادر همسر مداح مشهور کشورمان حاج محمود کریمی بود که فرزندش داود کریمی در فضای مجازی با تائید این خبر نوشت: «یک بار به او گفتم تو الان رئیس ایستگاه اصلاً وظیفه‌ات نیست داخل حریق بروی! خندید و گفت من نروم؟ بچه‌های مردم را بفرستم در دل آتش؟ آن‌ها هم مثل من هستند و من هم مثل ان‌ها. تا توانش را دارم می‌روم در دل میدان. همیشه در هر شرایط و خطری نفر اول می‌رفت در حریق حتی قبل از نیروهایش. یادم نمی‌رود روز پلاسکو شیفتش نبود ولی رفت سر حادثه و چهار روز خانه نیامد. یادم نمی‌رود بعد از پلاسکو، یک روزه ۱۰ سال پیر شد. یادم نمی‌رود روز پلاسکو به او زنگ زدم و برداشت و گفت زنده‌ام و قطع کرد. افتخار همه ما هستی. تو فهمیدی همه چیز جای دیگر است.»

هدی محمدی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد هم که از دوستان این شهید بود در فضای مجازی نوشت: «شوخ طبعی همراه با جدیت اصلی‌ترین شاخصه رفتاری او بود. اهل مسجد و هیأت بود و سر به زیر، از آن آدم‌هایی که تلاشی برای به رخ کشیدن خودش نمی‌کرد اما حورشان وزن دارد. رضا دارابی بچه آرام محله شاید ۲۰ سالی بود که لباس آتش‌نشانی به تن کرده بود. او فرمانده‌ای بود که امروز برای نجات جان هموطنانش دل به آتش زد و این بار آتش برای همیشه آتش نشان را در آغوش کشید.»

IMG_20230227_093614

دیدگاه تان را بنویسید