افزایش ۴ برابری کشف مواد محترقه خطرناک/توصیه پلیس به خانواده ها
کد خبر: 21644

افزایش ۴ برابری کشف مواد محترقه خطرناک/توصیه پلیس به خانواده ها

فرمانده انتظامی پایتخت، نسبت به ورود برخی از مواد محترقه پرخطر و دست ساز به صورت قاچاق به داخل کشور هشدار داد.

به گزارش خودکارنیوز، سردار عباسعلی محمدیان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه از هم اکنون شاهد ورود برخی از مواد محترقه پرخطر و البته دست ساز به صورت قاچاق به داخل کشور هستیم.

 

وی با بیان اینکه اگرچه برنامه‌های پلیس برای جمع آوری و کشف این مواد محترقه آغاز شده است، گفت: در این زمینه نگران سلامت جوانان هستیم چرا که امکان دارد برخی از افراد سودجو از سادگی و بی تجربگی جوانان سوءاستفاده کنند و این مواد پر خطر را به آنها بدهند.

 

محمدیان با بیان اینکه برخی از مواد محترقه دست سازی که توسط مأموران پلیس کشف می‌شود آنچنان خطرناک هستند که برای انتقال آنها به انبارهای پلیس از تجهیزات خاصی استفاده می‌شوند، افزود: بارها دیده شده است افرادی که این مواد محترقه را درست می‌کنند، هیچ تجربه و تخصصی ندارند.

 

فرمانده انتظامی پایتخت از خانواده‌ها درخواست کرد در این ایام بر رفتار جوانان خود نظارت بیشتری داشته باشند و گفت: بارها دیده شده است که جوانان با اعتماد به اینکه یک مغازه این مواد پر خطر را به فروش می‌رسانند، مواد محترقه را خریداری کرده و در نتیجه آن یک خانه آسیب دیده و یا حتی جوان جان خود را از دست داده است.

 

وی، مواد محترقه کشف شده توسط مأموران پلیس را با کشفیات سال‌های قبل مقایسه کرد و گفت: باید بگویم امسال ۴ برابر بیشتر مواد محترقه پرخطر و دست ساز کشف شده است.

 

محمدیان با اشاره به اینکه طرح نوروزی پلیس پایتخت از ابتدای اسفند ماه آغاز شده است، ادامه داد: این طرح در اطراف بازارها و مراکز خرید از ابتدای اسفند آغاز شده و مأموران پلیس هم به صورت آشکار و هم به صورت نامحسوس در این محل‌ها قرار دارند.

 

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تمام تلاش پلیس بر این است که سارقان را در لحظه شناسایی کنند، افزود: اما باید بدانیم سارقین در کمین برای کیف زنی و جیب بری هستند، از شهروندان تقاضا می‌کنم هنگام خرید مراقب گوشی‌های تلفن همراه و کیف خود باشند.

 

محمدیان گفت: اگرچه دستگیری سارقان از برنامه‌های ویژه پلیس پایتخت به خصوص از ابتدای اسفند ماه است اما از مردم تقاضا دارم که خودشان موارد احتیاط را رعایت کنند.

دیدگاه تان را بنویسید