موج مسمومیت دانش‌آموزان به چند شهر جدید رسید / زنجان، ارومیه، همدان، تبریز، پاکدشت، خوزستان، بهارستان، لاهیجان، رشت و بجنورد درگیر شدند / ادامه مسمومیت‌ها در البرز، کرمانشاه، قم و اصفهان
کد خبر: 21684

موج مسمومیت دانش‌آموزان به چند شهر جدید رسید / زنجان، ارومیه، همدان، تبریز، پاکدشت، خوزستان، بهارستان، لاهیجان، رشت و بجنورد درگیر شدند / ادامه مسمومیت‌ها در البرز، کرمانشاه، قم و اصفهان

در حالی که در نخستین روز هفته خبر‌هایی از بروز مسمومیت در چندین مدرسه در استان‌های تهران، فارس و همدان منتشر شده بود، حالا خبر رسیده که چند شهر و چند مدرسه دیگر نیز به این فهرست طولانی اضافه شده‌اند.

به گزارش خودکارنیوز، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بروز مسمومیت در دو مدرسه دخترانه در همدان و کبودراهنگ خبر داد. علیرضا توقیری در توضیح خبر گفت: در پی تماس با فوریت‌های پزشکی استان خدمات امدادرسانی و انتقال مصدومان به بیمارستان در حال انجام است و با به‌کارگیری همه امکانات اورژانسی اقدامات لازم آغاز شد.

ارومیه

تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه شاهد نورالزهرا (س) در ارومیه (استان آذربایجان غربی) صبح دیروز دچار مسمومیت شدند. این دانش‌آموزان توسط اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی سطح شهر انتقال داده شده‌اند.

البرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: تعدادی از دانش‌آموزان یکی از مدارس کرج احساس مسمومیت کردند. وی با بیان اینکه بلافاصله عوامل اورژانس به این مدرسه اعزام شدند، متذکر شد: در حال حاضر حال تمام دانش‌آموزان مساعد است.

اسلامشهر

صبح دیروز چند دانش‌آموز مدرسه دخترانه‌ای در شهرک مهدیه جنوبی اسلامشهر (مدرسه دخترانه ام ابیها) دچار مسمومیت شدند. در این مدرسه هیچ انفجار و یا صدایی در مورد پخش مواد مسموم‌کننده دیده یا شنیده نشده است و فقط به مرور زمان تعدادی از دانش‌آموزان احساس مسمومیت کرده‌اند که به سرعت با ورود عوامل اورژانس دانش آموزان مسموم به دو بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر و یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.

زنجان

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعلام کرد: تعدادی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه ولیعصر دیروز مسموم شدند. وی افزود: این تعداد دانش آموزان تحت درمان هستند و وضعیت عمومی آن‌ها رضایت بخش است. ۲۹ نفر از دانش آموزان دچار مسمومیت شده اند که حال عمومی همه آن‌ها در حال حاضر خوب بوده و روند ترخیص آن‌ها در حال انجام است.

بهارستان

مدیر آموزش و پرورش بهارستان ضمن تأیید مسمومیت برخی دانش‌آموزان در مدارس دخترانه نسیم‌شهر گفت: ۱۲ دانش‌آموز در پی مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.

در شیفت صبح و بعدازظهر دیروز تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه جوادالائمه (ع) و فرزانگان بهارستان دچار مسمومیت شدند.

کاظم امیدی با تأیید مسمومیت دانش‌آموزان دختر در نسیم‌شهر اظهار داشت: ۱۲ دانش‌آموز دختر دچار مسمومیت شدند.

وی افزود: ۳ دانش‌آموز از مدرسه دخترانه جوادالائمه، ۷ دانش‌آموز از مدرسه فرزانگان و ۲ دانش‌آموز از مدرسه هاجر مسموم شده‌اند.

تبریز

دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تعدادی از دانش‌آموزان دختر مدارس شهرستان تبریز ظهر دیروز به علت مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند. دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: این دانش‌آموزان مربوط به مقاطع یک مدرسه ابتدایی و ۲ دبیرستان دخترانه در مناطق تبریز، باسمنج و ستارداداشی هستند.

پاکدشت

روابط عمومی دادسرای پاکدشت از مسمومیت ۶۰ دانش‌آموز مدرسه امامت پاکدشت خبر داد و گفت: حال عمومی دانش‌آموزان مساعد است و تحقیقات برای شناسایی عامل این مسمومیت ادامه دارد.

وی افزود: پس از اعلام گزارش محمدحسن پور دادستان پاکدشت با همراهی مأموران امنیتی و فرمانداری به مدرسه و بیمارستان برای بررسی وضعیت دانش‌آموزان مراجعه کردند.

محلات

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در این شهرستان با علائم تهوع، سردرد و سرگیجه به بیمارستان مراجعه کردند که پس از انجام اقدامات درمانی ترخیص شدند.

وی افزود: خوشبختانه پس از انجام اقدامات درمانی و آزمایشات لازم، ۶ نفر ترخیص و ۲ نفر تحت نظر در اورژانس بستری شدند و در حال حاضر حال عمومی همه دانش آموزان مطلوب است.

بجنورد

تعدادی از دانش آموزان مدرسه حضرت مریم مرکز استان دیروز با علائم مسمومیت تنفسی به مر اکز درمانی استان منتقل شدند.

فرماندار بجنورد با اعلام این خبر گفت: تعدادی از دانش آموزان مدرسه مریم بجنورد صبح دیروز دچار مسمومیت شدند. بر اساس گزارش منابع محلی، چندین نفر از دانش آموزان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

محمدباقر باقرپور افزود: حال عمومی همه دانش آموزان مسموم شده خوب است و به صورت سرپایی در مرکز درمانی در حال مداوا هستند.

کرمانشاه

تعدادی دیگر از دانش آموزان دختر کرمانشاهی با علائم مشابه مسمومیت راهی مراکز درمانی شدند.

بر اساس اطلاعات منابع آگاه در ادامه سریال مسمومیت دانش آموزان ظهر دیروز شنبه سیزدهم اسفند تعدادی از دانش آموزان کرمانشاهی با علائم مشابه مسمومیت به بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه منتقل شدند.

هفتکل خوزستان

مدیر شبکه بهداشت و درمان هفتکل از مسمومیت تعداد ۱۷ نفر از دانش آموزان دبیرستان هاجر این شهرستان خبر داد. وی گفت حال عمومی اکثر دانش آموزان خوب است و در حال رسیدگی به وضعیت مابقی دانش‌آموزان هستیم. مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل با اشاره به مشاهده علایم مسمومیت در تعدادی از دانش‌آموزان و کادر مدرسه در یک مدرسه دخترانه گرمی و یک مدرسه دخترانه مشکین‌شهر، از حال مساعد همه افراد خبر داد.

سمیرم و کاشان

براساس اطلاعیه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان صبح دیروز (شنبه، ۱۳ اسفند) در مدرسه بانو امین شهر حنای شهرستان سمیرم، ۹ نفر از دانش‌آموزان یکی از کلاس‌های این مدرسه با ابراز علائمی از قبیل سردرد و حالت تهوع از مسؤولان مدرسه درخواست بررسی و معاینه را داشتند که با همکاری مرکز بهداشت و اورژانس تحت بررسی قرار گرفتند و به مرکز بهداشت شهر حنای سمیرم منتقل شدند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در هنرستان کتابچی شهر کاشان نیز صبح دیروز پس از ورود دود ناشی از آتش در مجاورت مدرسه به داخل یکی از کلاس‌های درس، تعدادی از دانش‌آموزان برای اطمینان از این موضوع که دچار مشکل خاصی نشده باشند، برای بررسی‌های بیشتر به‌وسیله اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و تحت معاینات پزشکی قرار گرفتند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: دیروز شنبه سیزدهم اسفندماه، ۴۴ دانش آموز با علائم مسمومیت در مراکز درمانی تحت نظر هستند که حال عمومی آن‌ها مناسب است. اقدامات تشخیصی و مراقبتی از سوی پزشکان و متخصصان برای این دانش آموزان در حال انجام است که در صورت پایداری شرایط جسمانی، در ساعات آینده از بیمارستان ترخیص می‌شوند.

گیلان

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان در واکنش به خبر مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان گیلانی گفت: تعدادی از دانش‌آموزان در املش و رشت و لاهیجان احساس مسمومیت داشتند که برخی از آن‌ها به مراکز بیمارستانی ارجاع شده‌اند.

محمدی شهر پرند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم از مسمومیت تعدادی دانش‌آموز مدرسه محمدی شهر پرند خبر داد و گفت: حال دانش‌آموزان خوب است و تعدادی از آن‌ها مرخص شده‌اند. وی افزود: مراجعه کنندگان به بیمارستان در خصوص مسمومیت‌ها ۲۰ نفر بوده که ۶ نفر مرخص شده و ۶ نفر دیگر در حال ترخیص شدن هستند و ۸ نفر دیگر نیز در حال درمان هستند و احتمالاً تا ۲ ساعت آینده مرخص می‌شوند.

لاهیجان و رشت

چند دانش آموز در شهر‌های لاهیجان و رشت با علایمی مشکوک به مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.

 حوالی ظهر دیروز چند دانش آموز در رشت و لاهیجان با علایمی شبیه مسمومیت راهی بیمارستان شدند.

در حال حاضر حال دانش آموزان خوب گزارش شده است.

ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به جزئیات مسمومیت در یکی از مدارس ایلام، گفت: در این حادثه ۷ نفر مسموم شدند.

 جاسم محمدی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۷ نفر از دانش آموزان مدرسه قدسیه شهرک شهید کشوری ایلام با اعلام شبیه مسمومیت به بیمارستان اعزام شدند.

وی افزود: حوالی ظهر  روز شنبه با دریافت خبر اعلام مسمومیت در محل بیمارستان حضور یافته و معاینات صورت گرفت که در نتیجه آن و با نظر متخصصان دانش آموزان مشکل خاصی نداشتند.

محمدی افزود: بعضی از دانش آموزان به خاطر اضطراب این قضیه سردرد خفیف داشتند و ۲ مورد از دانش آموزان به خاطر احتیاط در خصوص بیماری زمینه‌ای تحت نظر هستند.

دیدگاه تان را بنویسید