سهم غذاهای دریایی از سفره ایرانیان؛ یک ششم میزان استاندارد جهانی
کد خبر: 22054

سهم غذاهای دریایی از سفره ایرانیان؛ یک ششم میزان استاندارد جهانی

بر اساس آمارهای موجود سهم غذاهای دریایی از سفره ایرانیان یک ششم میزان استاندارد جهانی است و با وجود اهمیت غذاهای دریایی در سلامت مردم؛ هنوزسهم این غذاها در سفره‌های ایرانیان ناچیز است.

به گزارش خودکارنیوز، صنعت شیلات یکی از صنایع راهبردی است که این روزها به عنوان یکی از پایه‌های تامین امنیت غذایی مورد توجه قرار گرفته است. به اعتقاد کارشناسان، استفاده از فناوری در صنعت شیلات و آبزی‌پروری می‌تواند زمینه‌ساز تامین امنیت غذایی شود و ضمن افزایش تولید و بهره‌وری به صیانت از ذخایر ملی کمک کند.

در همین راستا ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری درصدد افزایش سهم سفره ایرانیان از غذاهای دریایی و ارزآوری قابل توجه این صنعت برای کشور است؛ کاری که با استفاده از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش‌بنیان و با کمک دانشگاهیان اجرایی می‌شود.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری در همین زمینه می‌گوید: سوق دادن بحث امنیت غذایی از خشکی به دریا باید در کشور محور قرار گیرد. در صورتی که سهم غذاهای دریایی در سفره مردم سه برابر شود یک اقتصاد بزرگ شکل می‌گیرد.

وی معتقد است که این کار با کمک بخش خصوصی میسر است و نتایج آن به سود جامعه خواهد بود. چون هم به سلامت مردم کمک می‌کند و هم ایران را از نظر تامین امنیت غذایی در مقابل تغییرات اقلیمی مصون نگه می‌دارد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تاکید بر وجود ظرفیت گسترده دریا به خصوص در صورت پیوست فناوری برای بهره‌برداری از آن، گفت: در این میان ستاد ماموریت رسوخ فناوری در این زمینه و کاهش هزینه‌ها را به عهده می‌گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید