ستاد امر به معروف خبر داد: بازداشت 3 نفر در باغ دولت آباد یزد به اتهام هتاکی به ناهیان از منکر
کد خبر: 22215

ستاد امر به معروف خبر داد: بازداشت ۳ نفر در باغ دولت آباد یزد به اتهام هتاکی به ناهیان از منکر

سه نفر از هتاکان و حرمت شکنان که در باغ دولت آباد یزد همسر و دختر شهید را به دلیل امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار داده بودند، توسط پلیس دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد؛ سه نفر از هتاکان و حرمت شکنان که در باغ دولت آباد یزد همسر و دختر شهید را به دلیل امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار داده بودند، توسط پلیس دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

 

این حادثه تأسف بار شب ۱ فروردین سال ۱۴۰۲ زمانی رخ می‌دهد که عده‌ای از خواهران آمر به معروف و ناهی از منکر در این مکان مستقر بوده اند و وقتی همسر شهید «سید قاسم سامیه زرگر» به یک زن حرمت شکن تذکر محترمانه می‌دهد، مورد هتک حرمت این فرد و اطرافیانش قرار می‌گیرد.

 

در ادامه وقتی سرکار خانم زینب جعفری که از خواهران آمر به معروف و سفیران کشوری امر به معروف و نهی از منکر و فرزند شهید علی جعفری به دفاع از همسر شهید زرگر می‌پردازند، افراد هتاک چادر او را از سرش کشیده و ایشان را جلوی چشمان فرزند خردسالش به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

 

با وقوع این اتفاق ناگوار، بلافاصله مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در محل حاضر شده و پیگیری قضایی و حقوقی موضوع را بر عهده می‌گیرند که در ادامه با پیگیری‌های صورت گرفته سه عامل این هتک حرمت توسط نیروی انتظامی دستگیر و پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب برای آنان تشکیل می‌شود که توسط بازپرس شعبه ویژه امربه معروف و نهی از منکر در دست رسیدگی است.

 

حجت‌الاسلام ابوذر صانعی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد درباره این حادثه گفت: مقامات عالی استان ضمن محکومیت این حرمت شکنی پیگیر برخورد قانونی با مهاجمان به این دو آمر به معروف و ناهی از منکر هستند و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد نیز با ابراز تاسف از این واقعه، حمایت خود را از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعلام کرده است.

 

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد پیگیر جدی برخورد با هنجارشکنان است، گفت: گروه‌های مردمی نیز به شدت نسبت به این واقعه واکنش نشان داده اند، ولی به احترام این ایام و با توصیه ستاد، اعلام داشتند که تجمعی برگزار نمی‌کنند، ولی به طور جدی برخورد با حرمت شکنان در زمینه عفاف و حجاب را از مسئولان استان خواستار هستند و مطالبه می‌کنند.

 

گفتنی است؛ در حال حاضر هر سه متهم در بازداشت بسر می‌برند.

 

به استناد ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند. ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده است، علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه هفت می‌گردد.

دیدگاه تان را بنویسید