آغاز اعزام زائران حج تمتع از ۳ خرداد/ حجاج با پروازهای داخلی عازم عربستان می‌شوند
کد خبر: 22491

آغاز اعزام زائران حج تمتع از ۳ خرداد/ حجاج با پروازهای داخلی عازم عربستان می‌شوند

اعزام کاروان‌های حج تمتع از سوم خردادماه آغاز می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، همه زائران از طریق پرواز داخلی شرکت هواپیمایی هما عازم عربستان خواهند شد.

به گزارش خودکارنیوز، نام‌نویسی کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۲ در برخی استان‌ها در حال انجام است. با این وجود، ظرفیت بیش از ۹۴ درصد کاروان‌های حج امسال تکمیل شده است و زائران با مراجعه به پزشکان معتمد مراکز پزشکی حج و زیارت، وضعیت سلامت و استطاعت جسمی خود را برررسی و ارزیابی کنند.

 

عربستان ویزای زائران حج را از ۲ هفته دیگر صادر می‌کند

 

همچنین از دو هفته آینده روند صدور ویزای زائران حج تمتع سال جاری از سوی سعودی‌ها آغاز می‌شود و ایرانیان نیز همچون سایر کشورها از طریق سامانه مسار روند صدور ویزای الکترونیک را طی خواهند کرد.

 

با توجه به برنامه‌ریزی کشورمان، اعزام زائران ایرانی از طریق پروازهای داخلی شرکت هواپیمایی هما صورت می‌گیرد و عوامل و نیروهای ستادی از ۳۰ اردیبهشت‌ماه به عربستان اعزام می‌شوند.

 

آغاز اعزام زائران حج کشورمان از سوم خردادماه

 

تشرف زائران حج تمتع امسال هم از سوم خردادماه به صورت رسمی آغاز خواهد شد و ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

 

کاروان‌های زیارتی در دو گروه مدینه اول و مدینه دوم به حج تمتع مشرف می‌شوند که اعزام کاروان‌های مدینه اول از سوم خرداد و اعزام کاروان‌های مدینه دوم از ۱۳ خرداد‌ماه آغاز خواهد شد که البته کاروان‌های مدینه اول از طریق فرودگاه مدینه وارد عربستان شده و ابتدا به مدینه منوره مشرف شده و پس از آن به خانه خدا اعزام خواهند شد. کاروان‌های مدینه دوم نیز از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شده و پس از انجام اعمال حج تمتع، عازم مدینه منوره خواهند شد.

 

براساس گزارش ها، سعودی‌ها امسال برای حج آینده محدودیتی در زمینه سن زائران اعلام نکرده‌اند و به این ترتیب زائران بالای ۶۵ سال که سال گذشته نتوانستند عازم حج تمتع شوند، به این سفر معنوی مشرف خواهند شد.

دیدگاه تان را بنویسید