تخت جمشید، پربازدیدترین پایگاه میراث جهانی ایران در نوروز
کد خبر: 22506

تخت جمشید، پربازدیدترین پایگاه میراث جهانی ایران در نوروز

رضا سامه مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی گفت: پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در استان‌های فارس (۵۲۱هزار و ۹۱۲ بازدید)، اصفهان (۴۳۷ هزار ‌و ۲۲۳ بازدید)، کرمان (۱۵۳ هزار و ۵۰۴ بازدید)، کرمانشاه (۱۳۴ هزار و ۲۰۸ بازدید) و خراسان رضوی (۱۳۳ هزار و ۲۵۹ نفر) به ترتیب پنج استان برتر به لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده هستند.

به گزارش خودکارنیوز، سامه گفت: در میان پایگاه‌های ملی و جهانی در سراسر کشور، پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و ۴۹ نفر بیشترین بازدیدکننده را داشته است. پس از آن به ترتیب، مجموعه میراث جهانی میدان امام(ره)، میراث جهانی باغ فین کاشان و میراث جهانی پاسارگاد قرار دارند.

مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش‌تر آمار کلی موزه‌ها، محوطه‌ها و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی را تا یازدهم فروردین‌ماه، نزدیک به شش میلیون نفر اعلام کرده بود که بر این اساس، به ترتیب سایت‌موزه تخت جمشید، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، کاخ‌موزه چهلستون، قلعه‌موزه فلک‌الافلاک و مجموعه فرهنگی‌تاریخی کاخ گلستان بیشترین بازدیدها را داشته‌اند. همچنین براساس گزارش مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، شمار بازدیدکنندگان آرامگاه حافظ بالاتر از تخت جمشید قرار داشته است.

دیدگاه تان را بنویسید