برخورد شدید با بیمارستان های متخلف در زایمان های تقویمی
کد خبر: 22975

برخورد شدید با بیمارستان های متخلف در زایمان های تقویمی

معاون درمان وزارت بهداشت، از برخورد با بیمارستان های متخلف در زایمان های تقویمی خبر داد.

 به گزارش خودکارنیوز، سعید کریمی، در حاشیه مراسم تجلیل از خادمان سلامت، در واکنش به زایمان‌های تقویمی، گفت: یکی از مشکلات ما در سال‌های اخیر بحث سزارین‌های تقویمی است. این موضوع یک بحث فرهنگی است. اینکه عدد تاریخ تولد انسان بخواهد رُند باشد، خیلی دارای اهمیت نیست که ما بخواهیم برای این موضوع سلامت فرزند خودمان را به خطر بیاندازیم.

وی افزود: امسال هم دوم اردیبهشت از اعداد و تاریخی است که ممکن است برخی به آن اقبال داشته باشند و درخواست برای سزارین در این روز وجود دارد.

کریمی با اشاره به خطرات تولد نوزاد نارس، گفت: از آنجایی که در تاریخ‌های رُند، تعداد نوزادانی که به دنیا می‌آیند، زیاد است و نوزادان نارس هم نیاز به مراقبت دارند، به علت شلوغی که وجود دارد امکان تهیه تخت‌هایی که برای این کودکان نیاز است و همچنین تهیه مراقبت ویژه، خون و … سخت می‌شود.

وی افزود: ما از چند وقت قبل در این زمینه اخطار شدید به مراکز درمانی داده‌ایم. اخطار ماده ۳۳ جز شدیدترین اخطارها است و امسال هم بازرسان وزارت بهداشت و معاونت‌های درمان در حال رصد هستند و مراکزی که افزایش غیر قابل قبول سزارین را در روز دوم اردیبهشت داشته باشند، حتماً با آن مرکز برخورد جدی انجام خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید