خانواده‌های دارای ۳ معلول به بالا ظرف دو سال صاحب خانه می‌شوند
کد خبر: 22996

خانواده‌های دارای ۳ معلول به بالا ظرف دو سال صاحب خانه می‌شوند

سومین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و مقرر شد خانواده‌های دارای ۳ معلول به بالا ظرف دو سال صاحب خانه شوند.

به گزارش خودکارنیوز، سومین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در دولت سیزدهم به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و مقرر شد خانواده‌های دارای ۳ معلول به بالا ظرف دو سال صاحب خانه شوند.

محمد مخبر در این جلسه تسریع در اجرای مصوبات مربوط به حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را مورد تاکید قرار داد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد ظرف یک ماه نسبت به تأمین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این مصوبات اقدام کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از حقوق معلولین، اظهار داشت: در این دولت اهتمامی جدی نسبت به این موضوع صورت گرفته و با پیگیری جلسات، شاهد افزایش اعتبارات مرتبط با حقوق معلولان هستیم.

مخبر معیشت و اشتغال، مسکن و درمان را سه مساله اصلی افراد دارای معلولیت برشمرد و افزود: دولت با جدیت در تلاش است تا با استفاده حداکثری از بودجه‌های سالانه، بهره مندی از ظرفیت خیرین و نهادهای غیردولتی، دغدغه معلولان را تا حد امکان در این بخش‌ها کاهش دهد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش مطرح شده در جلسه در خصوص مشکل حمل و نقل دانش آموزان معلول که بعضاً منجر به بازماندگی از تحصیل آنها شده است، تصریح کرد: وزارت کشور باید این موضوع را از طریق شهرداری‌ها با جدیت پیگیری و به سرعت مشکل حمل و نقل و ایاب و ذهاب این دانش آموزان را مرتفع کند.

مخبر معاون خود را نیز مکلف کرد عدم اجرای برخی مصوبات گذشته را به صورت مجدانه از دستگاه‌های اجرایی پیگیری کرده و صورتجلسه و برنامه زمانبندی شده با این دستگاه‌ها به امضا برساند تا در اسرع وقت این مصوبات اجرایی شوند.

در این جلسه که وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان مجلس عضو نیز حضور داشتند، رئیس سازمان بهزیستی کشور گزارشی از میزان پیشرفت مصوبات جلسات گذشته و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در قبال این مصوبات ارائه کرد.

در این جلسه همچنین پس از شنیدن دغدغه‌ها و پیشنهادات برخی از نمایندگان جامعه معلولین کشور، تصمیماتی در زمینه تسهیلات اعتباری خوداشتغالی و اشتغالزایی، حق پرستاری، کمک هزینه مراکز توانبخشی، مسکن و ارتقا کیفیت مراکز شبانه روزی توانبخشی اتخاذ شد.

در ادامه این نشست مقرر شد دولت با کمک خیرین، نهادهای غیردولتی و کمک خود معلولین، نسبت به تأمین مسکن خانواده‌های دارای ۳ فرد معلول به بالا اقدام کند و ظرف مدت ۲ سال این خانواده‌ها صاحب مسکن شوند.

دیدگاه تان را بنویسید