شرایط بهداشتی و واکسن‌های مورد تایید عربستان برای حج
کد خبر: 23627

شرایط بهداشتی و واکسن‌های مورد تایید عربستان برای حج

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که زائران خانه خدا باید طی مراسم حج امسال واکسن‌های مشخص شده را دریافت کنند.

 به گزارش خودکارنیوز، وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد، کسانی که قصد ادای مناسک حج امسال را دارند، باید واکسن‌های مننژیت ،آنفولانزای فصلی و دُزهای جدید واکسن‌های ویروس کرونا را دریافت کنند.

وزارت خانه مذکور تاکید کرد: کسانی که واکسن آنفولانزای فصلی را تزریق نکرده‌اند باید هرچه سریع‌تر برای دریافت این واکسن اقدام کنند. این واکسن‌ها از الان تا 10 روز قبل از آغاز مناسک حج، باید تزریق شوند.

وزارت بهداشت عربستان همچنین تاکید کرد که  کسانی که طی  5 سال گذشته، واکسن مننژیت را دریافت نکرده‌اند، باید این واکسن را تزریق کنند.

دکتر «رجاء الردادی» مشاور طب پیشگیری و بهداشت عمومی عربستان سعودی  در مورد خطرات بیماری‌های مسری  قبل سفر ، مراقبت‌های بهداشتی و  واکسن‌های ضروری برای حجاج  توصیه‌هایی را ارائه کرد.

وی اعلام کرد که حجاج خارجی باید  واکسن‌هایی  از جمله واکسن آنفولانزای فصلی، کرونا  دریافت کنند.

«عبدالرحمن بن عبدالمحسن الفضلی» وزیر آب و کشاورزی و رئیس کمیسیون امنیت غذایی عربستان  اعلام کرد که تعداد حجاج امسال نسبت به 3 سال گذشته به دلیل کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون امنیت غذایی عربستان در جریان نشستی درباره اقدامات صورت گرفته توسط مقامات سعودی جهت تامین مواد غذایی لازم برای حجاج گفت وگو کرد.

وی تاکید کرد که یک هماهنگی مشترک میان نهادهای  مختلف کشور  برای پذیرایی از حجاج  در سایه افزایش تعداد زائران نسبت به  3 سال گذشته  وجود دارد.

عبدالرحمن بن عبدالمحسن الفضلی تصریح کرد که کلیه نهادهای سعودی اقدامات لازمی را برای افزایش ذخیره مواد غذایی اصلی و فراوانی این مواد غذایی در بازارها با توجه به نزدیک شدن موسم حج  اتخاذ می‌کنند.

چند روز گذشته «عامر آل خشیل» مدیر عامل نهاد حج و عمره شرکت هواپیمایی عربستان سعودی اعلام کرد که امسال در حج 1444 هجری قمری برای  اولین  بار 6 فرودگاه برای استقبال از حجاج اختصاص داده می‌شود.

وی تاکید کرد که هواپیمایی عربستان سعودی از طریق حداقل 100 فرودگاه جهان حجاج را جابجا خواهد کرد و به فرودگاه‌های شهرهای  «مدینه منوره»، « الدمام»،«ریاض»، « جده»  ، « ینبع» و «طائف » منتقل می‌شوند.

عربستان سعودی در سال گذشته  به دلیل محدودیت‌های اعمال شده ناشی از ویروس کرونا پذیرای بالغ بر 900 هزار زائر خانه خدا بود،  اما امسال اعلام کرد که نزدیک  به  2 میلیون حجاج به مشرف می‌شوند.

سال گذشته(حج 1443) 899 هزار و ‌353  حجاج  به حج  مشرف شدند.در حج‌های تمتع 1441 و 1442 نیز عربستان سعودی  تصمیم گرفت که حج تمتع را با حضور زائران ساکن عربستان برگزار کند.

دیدگاه تان را بنویسید