یک میلیون نفر در نوبت تشرف حج تمتع قرار دارند
کد خبر: 23732

یک میلیون نفر در نوبت تشرف حج تمتع قرار دارند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: هم اکنون یک میلیون نفر در صف تشرف حج تمتع هستند که اعزام این افراد نیازمند ۱۰ سال زمان است.

 به گزارش خودکارنیوز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب ظهر جمعه در گردهمایی آموزشی حجاج استان قم که در ورزشگاه دو هزار نفری شهید حیدریان برگزار شد اظهار داشت: تلاش شده تا خادمان و عوامل کمتری به حج اعزام شوند تا زائران بیشتری بتوانند با توجه به اینکه در این سال‌ها کاهش سهمیه داشته ایم حضور یابند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست زائران ایرانی عنوان داشت: هم اکنون بسیاری از علاقمندان سفر معنوی حج در نوبت قرار دارند و یک میلیون نفر در صف اعزام هستند که اعزام این افراد نیازمند ۱۰ سال زمان است.

وی با بیان اینکه تعاون و تفاهم در سفر حج بسیار مهم است افزود: این سفر هر چقدر طولانی هم باشد اما بالاخره تمام می‌شود و حجاج باید از فرصت‌های این سفر حداکثر استفاده و بهره را ببرند.

حجت الاسلام نواب گفت: انسان در این سفر باید هرگونه اخلاق زشت و ناپسند را کنار بگذارد و اخلاق معنوی و پسندیده را در خود جاری و ساری کند و این سفر باید برای انسان کارایی داشته باشد و او را به خداوند نزدیک کند و از سویی دیگر اثرگذاری سفر حج برای حجاج باید برای دیگران نیز ملموس باشد.

‌وی فزود: انسان باید در این سفر انس با قرآن داشته باشد و حجاج در این سفر باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که حداقل یک ختم قرآن داشته باشند و ما برخی از افراد را سراغ داریم که در طواف خانه خدا ختم قرآن دارند.

حجت الاسلام نواب با بیان اینکه انسان باید در این سفر همسفر خوبی انتخاب کند تا او را در انجام اعمال یاری نماید افزود: در این سفر حفظ وحدت امت اسلام مهم است هر چند که ما هر عقیده‌ای داریم بر روی آن ثابت قدم هستیم اما نباید در مواجهه با اهل سنت به گونه‌ای رفتار کرد که ذهن آنان نسبت به مذهب شیعه خدشه دار شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عنوان داشت: امروز مردم فلسطین زیر حملات رژیم اشغالگر قدس قرار دارند و باید برای مسلمین جهان و مردم مظلوم و بی دفاع غزه دعا و از آنان حمایت کرد.

دیدگاه تان را بنویسید