اصولی: ورزشگاه های بدون VAR نمی توانند میزبانی کنند
کد خبر: 18217

اصولی: ورزشگاه های بدون VAR نمی توانند میزبانی کنند

سخنگوی فدراسیون فوتبال تاکید کرد باشگاه‌هایی که ورزشگاه خانگی‌شان تجهیزات VAR نداشته باشد باید در ورزشگاه دیگری میزبانی کنند.

به گزارش خودکارنیوز،احسان اصولی پس از پایان جلسه روز شنبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این جلسه دومین جلسه هیات رییسه پس از انتخابات هشت شهریورماه بود که موضوعات متنوعی داشت. در رابطه با صورتحساب‌های مالی که تکلیف اساسنامه بود و در مجمع دهم خرداد ماه نیز مکلف شده بودیم، بحث کردیم و گزارش حسابرس ارائه و بر اساس اختیارات تصمیماتی اتخاذ شد. طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال دبیرکل موظف است تا حداکثر سی‌ام آبان ماه لایحه بودجه فدراسیون را آماده و ارائه کند.

وی افزود: با توجه به بازی‌های جام جهانی که روزهای پرمشغله‌ای خواهیم داشت، دوستان این لایحه را آماده کرده بودند. مباحث ریزی وجود داشت که اعصا درباره آن صحبت کردند و البته بخشی از آن به جلسه بعدی موکول شد. موضوع مهم دیگر که مورد علاقه جامعه فوتبال است طرح VAR بود که به شکل مفصل طرح موضوع شد. دوستانی که در کمیته با محوریت داوران حضور دارند گزارشی ارائه کردند که به دو لیست مدنظر فیفا رسیدند. قرار شد با دستگاه‌های نظارتی صحبت کنیم و نظرات‌شان را جویا شویم‌.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا VAR به نیم فصل دوم می‌رسد یا نه تصریح کرد: در حال تلاش برای رسیدن به آن هستیم و هدف‌گذاری‌مان رسیدن سیستم VAR به نیم فصل دوم است. باشگاه‌هایی که ورزشگاه خانگی‌شان شرایط تجهیز سیستم VAR را نداشته باشند، امکان برگزاری بازی را نخواهند داشت و باید ورزشگاه دیگری را برای میزبانی انتخاب کنند. در این زمینه باشگاه‌ها قرارداد امضا می‌کنند. این قرارداد یک تیپ دارد که براساس شکل قرارداد واحد فیفا در نظر گرفته خواهد شد و بومی‌سازی می‌شود‌.

اصولی خاطرنشان کرد: فدراسیون به عنوان ناظر و تسهیل کننده پروژه در کنار باشگاه‌ها خواهد بود. تاکید می‌کنم تلاش خواهیم کرد VAR را به نیم فصل دوم برسانیم اما قول قطعی نمی‌دهیم. اگر سیستم VAR وارد ایران شود و باشگاهی ورزشگاهش تجهیزات نداشته باشد نمی‌تواند میزبانی کند و باید در ورزشگاهی که VAR داشته باشد به میدان برود. شرکت‌های معرفی شده در لیست فیفا بودند. سال گذشته تعداد این شرکت‌ها ۱۵ تا بود که در حال حاضر کاهش یافته است.

 

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا صحبتی درباره نایب رییس بانوان شد یا نه، گفت: یکی از بحث‌های مهم ما در فدراسیون فوتبال بانوان است اما تا وقتی که شرایط لازم برای تصدی آن صورت نگیرد نمی‌توان تصمیمی گرفت. در چهار جلسه نایب بانوان نباید در جلسات حضور داشته باشد و پس از آن در مورد انتخاب نایب رییس تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در رابطه با بحث انتخاب مدیر تیم ملی فوتبال افزود: بحثی در این زمینه نشد.

اصولی در خصوص اینکه ظاهرا قرار است رییس سازمان لیگ فوتسال شود، تصریح کرد: اساسنامه در این زمینه مشخص و اختیار آن برعهده رییس فدراسیون فوتبال است و هر زمان تصمیم بگیرد اجرایی خواهد شد، بنابراین معنایش این نیست که بنده در حال پیگیر آن هستم.

وی درباره اینکه چه بحثی در رابطه با تیم ملی فوتبال انجام شد، خاطرنشان کرد: مصوباتی در مورد حمایت از تیم ملی شد که یکی از آنها انجام کارهای فرهنگی در سه بازی تیم ملی در جام جهانی بود. در رابطه با مشوقینی که قرار است بروند، بحث شد. دعا می‌کنیم تیم ملی از گروهش بالا برود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چه صحبتی درباره پاداش‌های بازی‌های تیم‌ ملی شد، گفت: اعضا نظرشان این بود که پاداش‌ها در هیات رییسه تبدیل به آیین نامه شود که بر اساس آن یک شکل واحد داشته باشد. در واقع فرمولی داشته باشد که براساس آن به تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال، جوانان، امید، نوجوانان و بانوان پاداش پرداخت شود. به این شکل موردی پرداختی صورت نمی‌گیرد.

اصولی در خصوص وضعیت تیم فوتبال امید عنوان کرد: صحبتی انجام نشد.

وی در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود خبرنگاران برای پوشش جام جهانی قطر در کیش مستقر می‌شوند، گفت: اصلا صحبتی در این زمینه نشد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تیم ملی اسپانسر لباس برای جام جهانی خواهد داشت یا نه، تصریح کرد: فکر می‌کنم هفته آینده قرار است از لباس تیم ملی رونمایی شود. لباس بسیار شکیلی طراحی شده است که آن را خواهید دید.

اصولی در مورد انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: آقای پرهیزگار سرپرست هستند و سرپرستی ایشان مدت‌ دارد.

وی درباره آخرین وضعیت سرمربی تیم ملی بانوان گفت: ادامه حضور خانم آزمون در هیات رییسه تصمیم‌گیری و مصوب شد.

77123_524

سخنگوی فدراسیون فوتبال در رابطه با جدایی برخی افراد از فدراسیون فوتبال یادآور شد: یکسری تصمیمات مدیریتی بود است که طبق قانون کار رفتار می‌شود‌.

اصولی درباره آخرین وضعیت سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال گفت: امیدوارم این بازیکن سالم و سلامت باشد.

وی با این سوال روبرو شد که اگر تیم ملی نتایج لازم در جام جهانی را نگیرد تکلیف همکاری با کارلوس کی‌روش چه خواه شد، گفت: در زمان خودش درباره آن صحبت خواهیم کرد و الان نمی‌توانیم صحبتی داشته باشیم. در حال حاضر  وضعیت تیم ملی خوب است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه تکلیف جواد نکونام برای حضور در کادرفنی تیم‌ ملی چه خواهد شد، خاطرنشان کرد: انتخاب دستیار برعهده سرمربی تیم ملی است و هیات رییسه نظری ندارد.

اصولی در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود فیفا بدهی به مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی پیشین تیم ملی فوتبال را به فدراسیون ابلاغ کرده است، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم.

وی در رابطه با اینکه نامه‌ای از سوی فیفا در خصوص اتفاقات مشهد ارسال شده بود، گفت: این موضوع به خیلی وقتی است و جلسه‌آی تشکیل و پاسخ آن داده شد. این اتفاق برای یک ماه پیش است.

دیدگاه تان را بنویسید