تیم ملی والیبال نشسته ایران برای هشتمین بار قهرمان جهان شد
کد خبر: 18560

تیم ملی والیبال نشسته ایران برای هشتمین بار قهرمان جهان شد

تیم ملی والیبال نشسته ایران با پیروزی مقابل بوسنی، برای هشتمین بار به مقام قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش خودکارنیوز، دیدار نهایی رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی جهان جمعه شب در شهر سارایوو پایتخت کشور بوسنی و هرزگوین شد که طی آن تی ملی ایران به مصاف بوسنی رفت و با نتیجه 3 بر صفر حریفش شکست داد و ضمن دفاع عنوان عنوان قهرمانی دوره گذشته، برای هشتمین بار به مقام قهرمانی رسید.

ایران که با صعود به فینال، سهمیه پارالمپیک 24 پاریس را نیز کسب کرده بود، در ست اول 26 بر 24، ست دوم 32 بر 30 و ست سوم 25 بر 12 مقابل میزبان به برتری دست یافت و قهرمان شد.

ست اول: در ست اول دوم تیم یک رقابت کاملاً پایاپای را ارائه کردند و امتیاز به امتیاز با هم جلو رفتند. در حالی که بوسنی 24 بر 22 پیش بود و تصمیمات داوران اهل کرواسی و کانادا نیز به نفع آنها گرفته می‌شد، اما ملی‌پوشان ایران 4 امتیاز پیاپی گرفتند و 26 بر 24 برنده شدند.

ست دوم: با شروع ست دوم، تیم ایران امتیازات پشت سر هم را گرفت، اما بوسنی باز هم با چاشنی کمک داور کروات خود را به تیم کشورمان نزدیک کرد. با وجود آنکه تماشاگران میزبان سر و صدای زیادی در سالن «هتل آرنا هیلز» به راه انداخته بودند و داور نیز تصمیمات بحث‌برانگیزی را می‌گرفت، ملی‌پوشان باتجربه ایران توانستند به برتری 32 بر 30 برسند. این در حالی بود که داود علیپوریان کاپیتان تیم ملی کشورمان در زمان تساوی 24-24 یک کارت قرمز از داور گرفت. 2 امتیاز پایانی ایران را میثم علیپور با سرویس‌های دیدنی‌اش کسب کرد.

ست سوم: بازیکنان بوسنی تلاش زیادی می‌کردند تا بتوانند شکست در ست‌های قبلی را جبران کنند، اما بازیکنان ایران از همان ابتدا پرقدرت به میدان رفتند و با ایجاد فاصله امتیازی باعث شدند تا میزبان و تماشاگرانش ناامید شوند و حتی برخی از آنها از سالن بیرون بروند. اختلاف 17 بر 9 عملاً بوسنی را ناامید کرد، به‌طوریکه تماشاگران این تیم از معدود امتیازهای میزبان نیز ابراز خوشحالی نمی‌کردند. در نهایت این ست 25 بر 12 به نفع ایران تمام شد تا تیم ملی والیبال نشسته ایران 3 بر صفر پیروز شود و برای هشتمین بار به مقام قهرمانی برسد.

داوود علیپوریان، صادق بیگدلی، حمیدرضا عباسی، مهدی بابادی، مرتضی مهرزاد، مجید لشگری، رمضان صالحی، میثم علیپور، حسین گلستانی، سید ‌محمدحسین حسینی‌جد، محمد نعمتی، جمال نظری 12 ملی‌پوشی بودند که زیر نظر هادی رضایی سرمربی، فرید صائبی و جلیل ایمری مربیان تیم ملی در این مسابقات حضور داشتند.

تیم کشورمان در این دوره مسابقات عراق، قزاقستان، کرواسی، ژاپن، آمریکا، برزیل و در نهایت بوسنی را شکست داد و بدون آنکه حتی یک ست به حریفان بدهد، بر سکوی قهرمانی تکیه زد.

رده‌بندی نهایی این دوره از مسابقات به شرح زیر است:

1- ایران

2- بوسنی

3- برزیل

4- مصر

5- آلمان

6- آمریکا

7- قزاقستان

8- اوکراین

9- عراق

10- کرواسی

11- کانادا

12- لهستان

13- رواندا

14- هلند

15- صربستان

16- ژاپن

دیدگاه تان را بنویسید