نخستین شگفتی جام‌جهانی؛ عربستان آرژانتین را زد! / برد تاریخی سعودی با گزینه ایران / مردودی ۳ گل آرژانتین با آفساید اتوماتیک
کد خبر: 18809

نخستین شگفتی جام‌جهانی؛ عربستان آرژانتین را زد! / برد تاریخی سعودی با گزینه ایران / مردودی ۳ گل آرژانتین با آفساید اتوماتیک

عربستان نخستین شگفتی جام بیست و دوم را با هروه رنار سرمربی فرانسوی که گزینه اصلی نیمکت تیم ملی ایران بود، رقم زد.

به گزارش خودکارنیوز،  در سومین روز از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۱۳:۳۰ دیروز (سه‌شنبه - به وقت تهران) تیم‌های فوتبال آرژانتین و عربستان از گروه C به مصاف هم رفتند. این بازی که در ورزشگاه لوسیل شهر الریان برگزار می‌شد، در نهایت با برتری دو بر یک شاگردان رنار در تیم ملی عربستان همراه شد.

در این مصاف که پنجمین بازی جام جهانی قطر محسوب می‌شد، نخست لیونل مسی در دقیقه دهم برای آلبی‌سلسته از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. در ادامه عربستان که در نیمه دوم کاملاً متحول شده بود، توسط صالح الشهری در دقیقه ۴۸ و سالم الدوسری در دقیقه ۵۳ به گل رسید و یک برد ارزشمند را از آن خود کرد. به این ترتیب، شاگردان لیونل اسکالونی پس از ۳۶ بازی بدون شکست در رقابت‌های مختلف، سرانجام طعم شکست را چشیدند.

IMG_20221123_091853

مسی با این گل به دومین گلزن مسن تاریخ آرژانتین در جام‌های جهانی تبدیل شد. (با ۳۵ سال و ۱۵۱ روز سن پس از مارتین پالرمو که با ۳۶ سال و ۲۲۷ روز سن در جام جهانی ۲۰۱۰ مقابل یونان گل زد)

در این دیدار همچنین لیونل مسی در دقیقه ۲۲ و لائوتارو مارتینس در دقیقه ۲۷ موفق به گلزنی شدند که داور با استفاده از فناوری کمک‌داور ویدئویی (VAR) آن‌ها را مردود اعلام کرد. لائوتارو در دقیقه ۳۵ هم گلزنی کرد که داور آفساید گرفت و گل را مردود اعلام کرد.

اواخر بازی، یاسر الشهرانی مدافع عربستان در برخورد با دروازه‌بان خودی به شدت مصدوم شد و از بازی بیرون رفت. عربستانی‌ها در نیمه نخست نیز یک تعویض اجباری داشتند.

IMG_20221123_091857

پس از وقت اضافه هفت دقیقه‌ای در نیمه نخست، نیمه دوم نیز ۱۴ دقیقه وقت اضافه داشت تا این بازی هم مثل دیدار انگلیس - ایران وقت‌های تلف شده زیادی داشته باشد.

IMG_20221123_091904

جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در ورزشگاه حضور داشت و این بازی را از نزدیک دید.

آرژانتین در بازی بعدی خود در پنجم آذر به دیدار مکزیک خواهد رفت. شاگردان رنار هم بازی بعدی‌شان مقابل لهستان خواهد بود؛ دیداری که در تاریخ پنجم آذر برگزار می‌شود.

IMG_20221123_091900

دیدگاه تان را بنویسید