اولین هت تریک جام جهانی!
کد خبر: 19173

اولین هت تریک جام جهانی!

گونزالو راموس با هت‌تریک در بازی شب گذشته پرتغال مقابل سوئیس، چند رکورد را جابه‌جا کرد و به جرگه تاریخ‌سازان جام‌ جهانی پیوست.

به گزارش خودکارنیوز، در چارچوب آخرین دیدار از رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ _سه‌شنبه‌شب پانزدهم آذرماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و سوئیس در ورزشگاه ملی‌لوسیل شهر الظعاین به‌مصاف یکدیگر رفتند و در پایان، پرتغالی‌ها با نتیجه قاطع ۶ بر یک پیروز شدند و به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی صعود کردند.

گونزالو راموس مهاجم ۲۱ ساله تیم‌ملی پرتغال در این دیدار موفق شد سه‌گل از شش گل تیمش را در دقایق ۱۷، ۵۱ و ۶۷ به‌ثمر برساند و علاوه‌بر ثبت هت‌تریک، یک پاس‌گل نیز در دقیقه ۵۵ به هم‌تیمی‌هایش داد تا روی هر چهار گل سلسائوی‌اروپا به‌طور مستقیم تأثیر بگذارد و دقیقه ۷۲ نیز تعویض شد.

راموس ستاره نوظهور پرتغالی‌ها تا قبل از این بازی، روی‌هم‌رفته ۱۲ دقیقه فرصت بازی در جام‌جهانی را پیدا کرده بود اما به تشخیص فرناندو سانتوش، کریس رونالدو کاپیتان این تیم نیمکت‌نشین شد تا راموس برای پرتغال از ابتدا مقابل سوئیس به‌میدان برود.

IMG_20221207_094025

راموس فقط در ۷۲ دقیقه توانست آمار خارق‌العاده سه‌گل و یک پاس‌گل را ثبت کند تا شبی شگفت‌انگیز برای خودش بسازد؛ مهاجم ۲۱ ساله پرتغال در نخستین جام‌جهانی خود، اولین هت‌تریک جام‌جهانی ۲۰۲۲ را به‌نام خود زد و پس از پله افسانه‌ای، به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در یک‌بازی از مرحله‌حذفی جام‌جهانی هت‌تریک می‌کند.

شماره ۲۶ جوان پرتغالی‌ها در شرایطی پس از ۱۷ دقیقه موفق شد در مرحله‌حذفی جام‌جهانی گلزنی کند که کریستیانو رونالدو پس از گذشت ۵۱۴ دقیقه همچنان در حسرت گلزنی در مرحله‌حذفی جام‌جهانی مانده است؛ راموس آماری را به‌ثبت رساند که رونالدو در پنج جام‌جهانی هرگز به آن نرسید.

IMG_20221207_094343

فقط دو بازیکن از تیم‌ملی پرتغال در مراحل حذفی جام‌جهانی هت‌تریک کرده‌اند؛ اوزه‌بیو در سال ۱۹۶۶ مقابل کره‌شمالی و گونزالو راموس در سال ۲۰۲۲ مقابل سوئیس؛ ستاره پرتغالی‌ها این طلسم را پس از سال‌ها از بین برد. گفتنی است در روز ۲۳ ژوئن سال ۱۹۹۰، توماس اسکوهروی در مرحله‌حذفی جام‌جهانی برای چکسلواکی مقابل کاستاریکا هت‌تریک کرد و تا شب گذشته هیچ‌کس در یک‌بازی مرحله‌حذفی جام‌جهانی گل نزده بود که این طلسم نیز به‌دست راموس شکسته شد.

وی همچنین پس از میروسلاو کلوزه در جام‌جهانی ۲۰۰۲، به دومین بازیکنی تبدیل شد که در نخستین تجربه حضور خود در جام‌جهانی هت‌تریک می‌کند؛ ستاره جوان پرتغال روی چهار گل تیم‌ملی پرتغال تأثیر مستقیم گذاشت و بدین ترتیب پس از اولگ سالنکو در سال ۱۹۹۴ مقابل کامرون، به دومین بازیکنی تبدیل شد که در یک‌بازی جام‌جهانی به تنهایی روی چهار گل به‌طور مستقیم تأثیر داشته است.

IMG_20221207_094339

گونزالو راموس پس از اوزه‌بیو (۹ گل)، کریستیانو رونالدو (۸ گل) و پائولتا (۴ گل)، در کنار خوزه آگوستو و خوزه تورس با (۳ گل) برترین گلزن تاریخ پرتغال در جام‌جهانی است و به‌نظر می‌رسد با توجه به سن‌وسال وی و عملکردی که شب گذشته از خود نشان داد، بتواند در سال‌های آینده به‌تنهایی عنوان بهترین گلزن پرتغال در جام‌جهانی را از آن خود کند.

ستاره سلسائوی اروپا همچنین هت‌تریک شماره ۵۳ را در تاریخ جام‌جهانی رقم زد؛ در جام‌جهانی قبلی فقط کریستیانو رونالدو و هری کین در مرحله گروهی جام‌جهانی هت‌تریک کردند و باید دید در جام‌جهانی ۲۰۲۲، آیا باز هم ستاره‌ای پیدا می‌شود به آمار هت‌تریک‌های جام‌جهانی بیفزاید یا خیر.

دیدگاه تان را بنویسید