بازیکن مراکش رکورد پرش رونالدو را شکست؟/ پرواز 278 سانتی‌متری النصیری برای گل تاریخی
کد خبر: 19296

بازیکن مراکش رکورد پرش رونالدو را شکست؟/ پرواز ۲۷۸ سانتی‌متری النصیری برای گل تاریخی

پرش یوسف النصیری هر چند رکورد تاریخی رونالدو را نشکست، اما فوق ستاره پرتغالی را با چشمان گریان به خانه فرستاد.

به گزارش خودکارنیوز، لحظه ای که عزالدین اوناحی توپ را از بازیکنان پرتغال گرفت و به یحیی عطیة الله سپرد، شاید فکرش را نمی کرد که یک معجزه بزرگ تا ثانیه هایی بعد رخ خواهد داد. بازیکن پرافتخارترین تیم باشگاهی مراکش یعنی الوداد که همین امسال به عنوان قهرمانی جام باشگاه های آفریقا نیز رسید، زمینه ساز خلق یک شگفتی بود.

عطیة الله با نگاهی به محوطه جریمه، توپ بلندی را به باکس پرتغالی ها ارسال کرد که در آنجا، یوسف النصیری انتظار آن را می کشید. مهاجم ۱۹۲ سانتی سویا اسپانیا با پروازی بلند به آسمان، بالاتر از دستان دیوگو کاستا گلر تیم ملی پرتغال و روبن دیاس، توپ را به تور دروازه چسباند تا در عین ناباوری، مراکش به گل نخست بازی دست پیدا کند.

پرش بزرگ النصیری و اختلاف ارتفاع او با دستان کشیده گلر پرتغال، به سوژه فضای مجازی تبدیل شد. بسیاری از کاربران با تخمین ارتفاعی که یوسف النصیری برای رسیدن به این گل پریده، او را با گل های دیدنی کریستیانو رونالدو مقایسه کردند.

IMG_20221212_110000

بسیاری بر این باور بودند که پرش یوسف النصیری روی گلی که وارد دروازه پرتغال کرد، بالاتر از پرش های کریستیانو رونالدو، در طول دوران حرفه ایش بوده است، به خصوص گلی که او در زمان حضور در یوونتوس و در دیدار برابر سمپدوریا با پرشی به ارتفاع ۲.۵۶ متر به ثمر رساند.

IMG_20221212_105938

با این حال، رسانه ها مدعی شده اند که این رکورد، همچنان در اختیار فوق ستاره پرتغالی است. چرا که او در زمان به ثمر رساندن گل تاریخی برابر منچستر یونایتد در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۲ – ۲۰۱۳، ارتفاع او چیزی نزدیک به ۳ متر بود. رونالدو که با لباس رئال مادرید گلزنی کرد، ۲.۹۳ متر از زمین ارتفاع داشت.

هر چند که گزارش شده بود النصیری از پرش معروف رونالدو پیشی گرفته، اما محاسبه پرش روز گذشته او و اعداد و ارقام به دست آمده، این موضوع را تکذیب کردند، زیرا ارتفاع پرش النصیری در بازی دیروز به ۲.۷۸ متر رسید. این را شبکه بی ان اسپورت با انتشار تصویری از لحظه پرش النصیری اعلام کرد.

عمر المومنی کاریکاتوریست معروف دنیای ورزش نیز، در جدیدترین طرح خود، تصویری از یوسف النصیری را کشیده که در ارتفاع بالاتری نسبت به رونالدو، به هوا پریده است.

با این حال، گل دیدنی مهاجم سویا باعث شد تا مراکش به یک دستاورد تاریخی برسد و برای نخستین بار، حضور در مرحله نیمه نهایی جام جهانی را تجربه کند.

IMG_20221212_110037

دیدگاه تان را بنویسید