داوران جام جهانی چقدر دستمزد گرفتند؟
کد خبر: 19338

داوران جام جهانی چقدر دستمزد گرفتند؟

هر داور وسط حاضر در جام جهانی، ۷۵ هزار دستمزد به عنوان حقوق پایه دریافت کرده و برای هر قضاوت نیز ۳ هزار دلار دریافت خواهد کرد.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از AS، در حالی که بهترین بازیکنان روی کره زمین به جام جهانی می‌روند، ما می‌توانیم بهترین داوران را هم در قطر ببینیم. اما این داورها چقدر دستمزد به خاطر قضاوت در جام جهانی می‌گیرند؟

بهترین داوران از کنفدراسیون‌های فوتبال، دیدارهای جام جهانی را قضاوت می‌کنند. فیفا سعی می‌کند داوران باتجربه و توانمند را به این مسابقات بزرگ دعوت کند. داوران حاضر در این بازی‌ها همیشه مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

داوران برای چنین کار مهمی دستمزد قابل توجهی دریافت می‌کنند. از زمان جام جهانی روسیه (۲۰۱۸)، مسئولان فیفا ترتیبی داده‌اند که داوران حاضر در مسابقات مبلغ ۷۰ هزار دلار را به عنوان دستمزد پایه دریافت کنند. هر کمک داور برای اولین‌بار در تاریخ این رقابت‌ها مبلغ ۲۵ هزار دلار برای حضور در جام جهانی دریافت می‌کنند.

پولی که هر داور وسط از این بازی‌ها به دست می‌آورد، سه برابر بیش‌تر از دستمزدی است که داوران در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا دریافت می‌کنند.

دستمزد هر بازی

داوران وسط: داور مسابقه که تأثیرگذارترین فرد در زمین است و مسئول اصلی جریان بازی است، برای مرحله گروهی۳ هزار دلار دستمزد می‌گیرد و برای بازی‌های پلی آف یا فینال هزینه آن‌ها ۱۰ هزار دلار افزایش می‌یابد. در بیش‌تر موارد، یک داور دو بازی را قضاوت می‌کند و فیفا هزینه بازی را که به دست آورده است به دستمزد نهایی این داورها اضافه می‌کند. یک داور موفق که تمام بازی‌ها از جمله فینال را قضاوت کند، می‌تواند در طول مسابقات تا ۳۰۰ هزار دلار درآمد کسب کند.

کمک داورها: دو کمک داور در دو سوی زمین که بیش‌تر بر روی کنترل آفساید و خطاها نظارت دارند و طبیعتا مسئولیت کمتری نسبت به داوران وسط دارند، برای هر بازی ۲۵۰۰ دلار دریافت می‌کنند. این مبلغ برای بازی‌ها حذفی و فینال به ۵ هزار دلار می‌رسد. یک داور کناری در بهترین حالت می‌تواند ۱۵۰ هزار دلار دریافت کند.

داور چهارم: داور چهارم کسی است که بر روند تعویض نظارت می‌کند و تجهیزات بازیکنان تعویضی را بررسی می‌کند. آن‌ها وظیفه نظارت بر تعویض توپ را در طول مسابقه دارند. حق الزحمه آن‌ها مانند کمک داور، ۲۵۰۰ دلار تا ۵۰۰۰ دلار در هر مسابقه است و کل مبلغ مورد انتظار در بهترین حالت می‌تواند به ۱۵۰ هزار دلار دلار برسد.

کمک داورهای ویدیویی: در سال‌های اخیر بیش‌ترین تغییرات در فوتبال مربوط به کمک داوران ویدیویی است. فیفا برای هر بازی به کمک داورهای ویدیویی ۳ هزار دلار برای مرحله گروهی و ۵ هزار دلار برای مرحله حذفی پرداخت می‌کند. این مبلغ در بهترین حالت می‌تواند به ۱۷۵ هزار دلار افزایش یابد.

۳۶ داور وسط، ۶۹ کمک داور و ۲۴ کمک داور ویدویی در این دوره از بازی‌های جام جهانی حضور دارند.

دیدگاه تان را بنویسید