افتضاح داور قطری در رده بندی جام جهانی!
کد خبر: 19472

افتضاح داور قطری در رده بندی جام جهانی!

مطابق انتظارات عبدالرحمان داور قطری عملکرد خوبی در رده بندی جام جهانی نداشت.

عبدالرحمن جاسم، داور قطری دیدار رده‌بندی جام جهانی 2022 را قضاوت کرد اما نمره قبولی نگرفت؛ همان گونه که در زمان اعلام نام او برای داوری این مسابقه پیش بینی می شد.

به گزارش خودکارنیوز، او در این دیدار بارها تصمیماتی گرفت که صدای بازیکنان مراکش و کرواسی را در آورد و اعتراضات بازیکنان مراکشی بعد از سوت پایان بازی هم ادامه داشت.

در نیمه اول بعد از سقوط اشرف حکیمی در محوطه جریمه کرواسی بازیکنان این تیم به شدت به داور اعتراض کرده و می‌گفتند او باید نقطه پنالتی را نشان بدهد. الجاسم کمی منتظر ماند تا VAR بعد از بررسی دوباره تصمیمش را از گوشی به او اطلاع دهد. او در نهایت دستور داد که بازی باید ادامه پیدا کند. این نقطه آغاز اعتراض‌های جدی مراکشی‌ها بود.

اما اعتراض مراکشی‌ها در نیمه دوم و در دقیقه 76 به اوج رسید. اشرف حکیمی در جریان یک حمله مراکش به سمت دروازه کرواسی تحت فشار پتکوویچ سرنگون شد و بازیکنان مراکش معتقد بودند پنالتی باید به سودشان اعلام شود. اما داور قطری معتقد بود این برخورد بیرون از محوطه جریمه رخ داده است و شدت تماس بین دو بازیکن در حدی نبوده که حتی خطا اعلام شود.

البته سرنگونی بازیکن کرواسی در محوطه جریمه حریف نیز جزو دیگر صحنه های مشکوک این مسابقه بود.

پیش از مسابقه دالیچ به دلیل عرب زبان بودن داور و مراکشی ها به این انتخاب نقد داشت و دیگر کارشناسان نیز الجاسم را در حد و اندازه های داوری دیدار رده بندی نمی دانستند.

دیدگاه تان را بنویسید